FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

vineri, 19 martie 2010

Musaca de taitei

Musacaua mea fuse o nimeritura! Am facut zilele trecute o varza a la cluj si mi-a ramas un pic de carne tocata inabusita cu bunaciuni la tigaie (ceapa si condimente). Cum nu se facea nici sa o arunc, dar nici sa o las parasita in frigider (ca tot aruncata ar fi sfarsit) m-am mobilizat sa ii gasesc o utilitate. Si uite asa am dat eu, tot in frigider, de punguta cu taietei ramasi de la coca de mucenici. Pe care ziceam ca ii fierb in supa dar n-am mai ajuns. Erau uscati si numa buni de fiert.

I-am fiert si i-am infratit cu carnea tocata, deasupra am pus niste cascaval ras si am dat nitel la cuptor, convinsa fiind ca asa o improvizatie nu-si va gasi alta afirmare decat in farfuria subsemnatei. Ei, n-a fost sa fie, Boieri Dumneavoastra, ca a mancat copilul cu maxima dedicatie si-a mai cerut.
Drept pentru care m-am pus pe treaba si sunt in masura sa va detaliez reteta asa cum se detaliaza o reteta: cu cantitati si etape, sa inteleaga cititorul ce-are de facut, nu doar esentialul si anume ca ne placura imens.

Se iau deci 2 oua si se infratesc cu un praf de sare, jumate de pahar de apa calduta si faina cat cuprinde (cat simte bunul simt de gospodina ca trebuie ca sa fie aluatul bun de intins). Se lasa un pic la odihnit. La mine picul a fost foarte mic fiindca eram cam in viteza.

Dupa aceea se imparte aluatul in doua si se intind, din fiecare gogoloi, cate o foaie cat de subtire se poate. E de munca la treaba asta, Boieri Dumneavoastra, foaia trebuie sa ajunga de 1-2 mm de subtire. Si aveti grija sa pudrati corespunzator cu faina sa nu se lipeasca de sucitor. Foile odata intinse se lasa la uscat cam jumatate de ora (as zice ca merge si mai mult). Dupa scurgerea timpului cuvenit, se impaturesc foile sul - pudrate binisor cu faina ca daca nu-s suficient uscate se lipes - si se taie taietei cat degetul de lati (fiecare dupa preferite) si se lasa la uscat. Preferabil pana a doua zis, ca altfel se cam inmoaie la fiert.

Carnea tocata (de pui am folosit eu, din motive....copilaresti, adica va manca si copilul) se pune in tigaia cu 2-3 linguri de ulei incins si se amesteca pana se albeste, dupa care se adauga ceapa tocata marunt, se mai sfaraie un pic sa se "sticleasca" ceapa si se stinge cu cateva linguri de apa calda. Calda, nu rece, ca se incruzeste carnea!!!
Se lasa la inabusit, cu capac, pana incepe sa sfaraie. Se repeta figura cu turnat apa si inabusit de 2 ori, dupa care se adauga cimbru uscat si maruntit, un pic de sare, piper si suc de rosii doar cat sa subtieze un pic carnea. Se mai tine pe foc sa scada si sucul de rosii si gata cu pre-pregatirea carnii tocate.

Smecherie de la Smaranda: Sucul de rosii, Boieri Dumneavoastra, se pune nu atat pentru gust cat pentru culoare. Doar cat sa inrozeasca un pic amestecul, nu sa arate ca o carne de sarmale rosietica.
In timp ce carnea se inabusa, nu stati geaba ci treceti la treaba: se pune la fiert o oala mare de apa, cand clocoteste se adauga un pic de sare si o lingura de ulei de masline si se pun taieteii. Se amesteca in ei cu prudenta si delicatete ca nu-s paste uscate ci minune produsa in gospodarie!!! Sunt gata in aproximativ 10 minute dar am rugamintea sa nu ma credeti ci sa gustati. E cel mai bine!!!
Cand sunt gata, se scot la scurs intr-o sita. Recomand prin rasturnarea oalei, ca scosul cu paleta cu gauri e cam migalos si-s toate sansele sa cam striviti taiteii.....
Buuuun, avem carnea inabusita la tigaie cu suc de rosii si condimente, avem taiteii fierti si scursi....urmeaza claditul: o tava de yena (sau orice tava merge la cuptor) se unge cu unt. Se pune un strat din jumatate de taitei, un strat din carnea tocata si restul de taitei. Se acopera din belsug cu cascaval ras si se da la cuptor pana se topeste cascavalul si se aureste un pic deasupra. Cam asa:



Este o mancare usoara si, de aceea, Vizigotul a combinat-o, ad hoc, cu o salata la fel de usoara (chiar daca un pic ciudata.....)......

Sa va zic: vara trecuta am tot facut (ideea sotului!!!) salata de ananas cu menta verde. Simplu: ananasul taiat cuburi, amestecat cu menta verde tocata, dat la rece sa se infrateasca aromele si gata desertul racoritor. Cum nu prea ma omor cu menta, am adaptat: am adaugat busuioc in loc!!! Bun si asa, zisera mesenii.
Numai ca o salata nu-i salata daca e prea uscata asa ca, ocazional, vara trecuta, mai puneam si cate un strop de ulei din samburi de struguri.
No, acuma iarna fiind, am cumparat un ananas care era pur si simplu prea uscat, asa ca dupa ce a muncit copilul de l-a taiat cubulete si-a adaugat busuiocul....n-avea nici un fason. Asa m-a lovit pe mine ideea si inspiratia de am adaugat ulei de masline. Care avea un gust puternic de .... masline ! (era si culmea sa fie de altceva, nu???). Asa ca am ramas fara desert dar cu o salata in plus!
Combinata cu musacaua de taitei a fost grozava: uleiul ala de masline, combinat cu busuiocul uscat si maruntit, a transformat ananasul intr-o salata care merge de minune cu ceva carne....iar aroma de cascaval din musaca aduce completarea ideala.

Savurati deci o musaca de taitei (traditionala) cu o salata de ananas exotica !

4 comentarii:

  1. Si cum 'or iesit?Is curioasa...o pozica ceva ai facut si mataluta , bre?Sa vaza si ochiul meu cum arata?
    Sa aveti weekend bestial! Pupici voua!

    RăspundețiȘtergere
  2. Se poate, Conitza? Pentru Dvs vorba ceea, any time, any place .... :):)

    Ian' de vezi, i ghini?

    Ti tzuc

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte ghinii....si arata demential....

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata demential....de retinut si de facut!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...