FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

miercuri, 2 noiembrie 2011

Painici dulci cu fructe

Bine v-am regasit, Boieri Dumneavoastra. Da, da, stiu .... m-am cam lenevit, dar am o scuza, a avut cupilu vacanta si am profitat din plin iar dupa vacanta....abia acusi mi-am re-intrat in ritmul cotidian. Deh, ca omul dupa concediu.....

Ei, si re-intrand noi in iuresul cotidian, am evitat eu cu talent problema dar azi tot mi s-a intamplat: Mami, dar ceva dulce si bun nu mai faci si tu? Cu fructe sa fie, dar nu de vara. Sa miroasa a copt in casa daaaaa?

Ok, Boieru e stapan in casa lui, cine-s eu sa comentez? Mi-am adunat curajul si inspiratia si m-am oprit intr-o reteta pe care am tot exersat-o in vara asta: Painici dulci cu fructe. Rapide, bune, gustoase si - mare calitate - bune de luat la pachetel la scoala. Ca na, acusi avem alte prioritati.

Mai nou, pasiunea vizigoteasca pentru bucatarie se impleteste cu cea pentru citit. Drept pentru care am bucataria plina de coli A4 pe care-i scriu retetele cu litere mari de tipar si "uite asa fac, si gatesc, si citesc, le fac pe amandoua deodata!". Trebe sa marturisesc cinstit si pe fata ca face negresa mai buna ca mine si pe cuvant de cercetas ca-l ajut doar la faza cu stins praful de copt si, bineinteles, la aprins cuptorul si supravegheat coacerea. Mi-am incercat si in seara asta norocul gandidu-ma ca in timp ce el amesteca aluatul eu tai fructele si artizanez tavitele, dar nu mi-a mers. Am facut siiiingura singurica toata treaba, of of........

Revenind: reteta e una simpla, comoda si gustoasa rau de tot! Aveti nevoie de:
- 3 oua
- 1 cana zahar
- o jumatate de cana de ulei
- un iaurt mic (merge si de fructe, daca aveti)
- 3 cani faina
- 1 cana lapte
- 1 lingurita bicarbonat sau praf de copt stins in zeama de lamaie
- 2-3 pliculete zahar vanilat
- fructe (mere, pere, gutui) curatate de coaja si taiate felii micute, in forma de semiluna
- unt pentru uns tavile
- hartie de copt

Se amesteca toate cele (mai putin fructele) energic si cu hotarare pana la omogenizarea completa. Eu de regula amestec la robot dar cum dragul meu Moulinex Ovatio 3 si-a dat obstescul si justificatul sfarsit dupa 8 ani de activitate intensa....de data asta am folosit un tel. Este bine ca laptele sa nu-l puneti tot din prima, fiindca faina are capacitatea de absorbtie diferita, eu am folosit cele de mai sus pentru faina alba adusa direct de la moara, de la bunica. Eu pun doar jumatate de cana de lapte, la inceput, omogenizez si, daca aluatul este prea gros (trebuie sa aibe consistenta aluatului de pandispan, poate un pic mai dens) adaug si restul de lapte.

Am pus aluatul in tavi mici de ceramica - din alea de gatit la portie - unse cu unt si tapatate cu hartie de copt - iar deasupra am asezat, cu oarece distanta intre ele - dar nu multa - feliile de fructe. De data asta am folosit doar pere, dar merg absolut minunat si cu gutui si mere. Am dat la copt, in cuptorul preincalzit, la foc mediu, cam 40 de minute. Stati cu ochii pe ele - ca cu nasul stati oricum, miros demential - si cand incep a se rumeni, verificati cu scobitoarea. Sunt gata, evident, cand scobitoarea iese cu fata curata.

Cand au fost gata, le-am scos la racit pe un gratar de bucatarie:

Le-am lasat jumatate de ora sa se mai racoreasca si le-am dezbracat si de hartia de copt:

Dupa cum se vede, am avut 3 tavite rotunde si 2 patrate. Sa nu ne plictisim!

De-acuma fiecare cum se descurca. Mie imi plac abia a doua zi, dupa ce se linisteste aluatul bine si are gustul bine definit, nu ametit de caldura. Vizigotului ii plac caldute, abia racorite din cuptor - de regula il scoate din minti mirosul si vizionarea repetata prin geamul cuptorului si, cand le vede puse la racorit, ii piere ratiunea si nu mai poate de pofta.

 Sunt bune la desert, sunt bune la cafeluta dimineata, sunt potrivite si la pachetelul de la scoala. Reteta nu e pretentioasa si nici foarte stricta, iar fructele le puteti adauga dupa preferinte. V-am spus, dupa gustul nostru cu gutui sau cu pere sunt cel mai cel. Am incercat si cu ananas dar e prea zemos si strica si consistenta aluatului.

Siiiiii, daca va ramane vrun pic uscat si ne-mancat, le puteti taia cubulete si se numesc crutoane dulci. Bune peste o portie de inghetata, intr-un iaurt, langa o ceasca de compot.....gasiti Domniile Voastre o combinatie. Desi n-as crede sa va ramana, zau......

Zile frumoase cu miros cald de prajituri va doresc, Boieri Dumneavoastra!

6 comentarii:

  1. Ce frumoase sunt!!
    Te invit la provocarea lunii noiembrie "Dulce Romanie", detalii la mine pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc de compliment si de invitatie. Acusi vin.

    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buey....fac si io...m-ai innebunit.Ca Mateiu si eu sunt : irationala! :))))
    Arata excelent!

    RăspundețiȘtergere
  4. E disperat, aseara a mancat una din aia rotunda aproape toata asa, calduta cum era. Si tot lauda la ele ca-s bune ca niciodata.

    Da' am sa fac si cum mi-ai dat tu ideea, cu coaja de portocala, sa miroasa a Craciun in casa.

    pupaturi

    RăspundețiȘtergere
  5. Fata draga, scorpioanca, io-ti urez La multi ani ca poate a fost sau va fi ziua ta!
    Si ma servesc cu o painica din asta fructoasa in loc de tort, desi astept tortuuu...pup cu drag :*

    RăspundețiȘtergere
  6. Na poftim sa mai zica lumea a nu e telepatie intre mintile deosebite :) (si modeste, asa, ca noi, scorpiile). Cand tu comentai p-aci eu eram cu urarile la tine pe blog :)) .

    Multumesc de urarim, ti le-am intors (cu scuzele de rigoare pt intarziere) la blog la matale.

    Te pup.

    (io-s mai incolo, saptamana viitoare).

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...