FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

joi, 26 martie 2020

Fasoliada (ordonantare ziua 2)

Postare cam fara chef azi, trebuie sa recunosc, Boieri Dumneavoastra. Dar am o scuza, am avut teme. Mnu, nu eu, era chiar culmea sa ma prinda carantina studenta pe undeva desi scoala aia de soferi...hm...chiar asa....oare....? Nu, sa nu ne facem ganduri negre. :)))))))))))

Nu, altii au avut teme, si anume unii mici din clasa pregatitoare. Si-atat am avut de spus.

Statisticile vad ca nu stau pe loc, lumea vad ca nu sta in case, cel putin nu pe bulevardul intens circulat unde locuiesc eu, copiii nu reusesc sa nu se plictiseasca, adultii nu reusesc sa fie atat de calmi pe cat si-ar dori si, culmea nesimtirii, chiuveta din bucatarie nu vrea sa se spele singura cu tot cu vasele alea pe care nu stiu cine le tot pune acolo!!!!! Deci da, cam fara chef azi.

Da' sa va zic de fasoliada inceputa de alaltaieri, finalizata aseara tarziu si
halita ieri si azi. Primul pas a fost sa pun fasolea la inmuiat, nu stiu cata, sa fi fost vreun kilogram. Dar nu bag mana in foc. Si,oricum, cine stie cantitati exacte cand gateste  .... fasole?

Al doilea pas a fost sa dau domnisoarei de curatat  legume ca toata ziua ma batuse la cap sa curete un ultim dovlecel din frigider, ca ei ii place sa curete dovlecei, ca dovleceii se curata usor si ea e fetita mare si se descurca sa curete legume,mai ales dovlecei, hai, cand curatam dovlecelul ala si alte legume, acuma? Il scot din frigider?
Asa ca da, recunosc, am profitat de minorul inocent si i-am bagat sub nas si alte legume, ca nu era sa o las sa scape doar cu dovlecelul.



Dupa vreo 12 ore de stat la inmuiat,  am fiert fasolea, vreo 3 ture a cate jumate de ora de clocoteala, in apa cu sare (prima tura ) si apa simpla celelalte doua ture. Pana cand a fost fiarta. (trebuie sa apreciati coerenta, am fiert fasolea pana a fost fiarta...).



Dupa care am efectuat un sondaj de opinie asupra populatiei totale din apartament (nu am pierdut timpul sa esantionez ca mi-era teama sa nu pierd reprezentativitatea) si am obtinut urmatoarele raspunsuri:
Supa dulce cu afumatura (eu)
Fasole din aia in cratita cu copan de porc in ea, pe care s-o faci piure si sa miroasa a fum (Pimpesa. M-a bagat oleaca  in ceata, noroc de precizarea cu copanu de porc)
Ce vrei tu, da' cu afumatura sa fie  (consortul)
De toate (adolescentul slabanog)

Mno bun.

Prin urmare am facut de toate. N-aveam copan de porc,asa ca pentru secventa "cu afumatura" am apelat la niste resturi de slana cu soric primita de Craciun tocmai de la Satu Mare.


Mai intai m-am apucat de supa de fasole cu afumatura. Am tras la tigaie (ma rog, tehnic vorbind era oala) cateva feliute de slana taiate cubulete, 2 cepe mici tocate  marunt si un fir pricajit de praz, cand slana a inceput sa-si lase grasimea am adaugat 3-4 linguri de zarzavat de la borcan , cand au inceput iar  sa sfaraie am adaugat boabele de fasole fiarta si zeama in care au fiert dupa niste proportii absolut aleatorii si am lasat sa fiarba molcom pana s-au imprietenit. Cand a fost gata, am "servit"cu oleaca de paine de casa facuta de je.
Mbuna,chiar imi era pofta de asa ceva.

Si-n timp ce ea,supa, fierbea linistita, m-am apucat de iahnia domnisoarei. Iar am tras niste cubulete de slana la tigaie,alaturi de ceapa si praz mai multisor decat la ciorba,cand s-au inmuiat am adaugat boabele de fasole fiarta, un paharut mic de vin rosu, 1 foaie de dafin, 1 lingurita de cimbru uscat (ultima, nu mai am cimbru, tristete mare), un pic de sare si piper, o lingura marisoara de bulion de ardei si inca una la fel de zarzavat de la borcan, apa sa treaca 2-3 degete de nivelul boabelor de fasole si am dat la cuptor la foc mic. Pe care am si ars-o nitel la final ca m-am luat cu alte preparate si cu mandra care prepara aluat de modelat cu multa sare grunjoasa si colorant alimentar roz. Prin toata bucataria. Da, prin chiar toata bucataria. Greu, bre, greu.

Si fiindca nu aveam copan de porc conform solicitarii,  am facut pentru insotire ceea ce se numeste "porculetz cu sos de ceapa". Foarte pe scurt,carnea de porc facuta cubulete (ideal o carne cu ceva grasime, eu am avut muschi pentru snitel, cam seaca, am ajutat-o cu o lingura de grasime  de rata), carnea cubulete, zic, se inabusa la tigaie cu ulei,condimente,apa si ceva vin sau bere, pana e frageda. Dupa aceea se adauga o cantitate  maricica de ceapa si/sau praz, tocate felii si 2-3 linguri de suc de rosii. Si se mai lasa la foc mic pana ceapa/prazul s-au inmuiat si transformat intr-un sos numai bun de adunat cu dumicatul de  paine.

Si s-a mancat cam asa:


Carnea nu arata asa grozav dar pe cuvant ca e buna rau. Iar conopida aia a facut toti banii.

Asa...ce ziceam? A, ca am facut de toate, da. Dupa ce am bagat si iahnia la cuptor, am trecut la al treilea preparat: fasole batuta. Aci fu simplu, durat mai mult sa spal vasele murdarite in proces decat procesul in sine. Deci fasolea fiarta+ulei+sare+usturoi+blender=love. Nici nu inchisesem bine blenderul ca deja se auzeau glasuri disperate care cereau sa guste. Si-au gustat:


Inainte sa criticati,  aflati ca am facut si ceapa prajita pentru pus deasupra dar la momentul pozei inca nu era gata.

As fi putut sa fac si a patra varianta,  respectiv icre de fasole, unde usturoiul era inlocuit de  ceapa tocata dar am zis ca e prea de tot. Totusi.

Intre timp, fiindca fiica imi chiar curatase mare parte din legumele alea, am fiert la aburi si niste morcov, pastarnac si cartofi pentru o salata boeuf. Cand au fost gata legumele le-am racit si le-am pus la frigider in speranta ca s-o apuca cineva (mai precis ALTcineva) sa le toace. Inca nu s-a intamplat asta, va tin tunati.

Asa ca asta ziceam, azi am facut teme si-am mancat fasole. Si ne-am uitat pe geam la lume. Desi putina, era prea multa.  Stati acasa, Boieri Dumneavoastra, ca nu se termina pana nu terminam noi. Pana nu terminam de ignorat reglementarile si pana nu intelegem ca finalul depinde de fiecare dintre noi.

Fiti cuminti si sa ne auzim cu bine.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...