FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

vineri, 2 decembrie 2011

De ce supa? De morcovi!

Vremurile disperate (adica fara chef si inspiratie) cer masuri disperate. Si, uite-asa, nevoia te invata. Sau foamea e cel mai bun bucatar. Alegeti Domniile Voastre....

Pe scurt, dat fiind ca, in ajun de ziua nationala, propunerea mea entuziasta de "ciolan cu fasole, ce ziceti?" a fost primita cu priviri crucise si exclamatii de disperare, am ramas intrebandu-ma ce sa le gatesc, totusi, la pranz....eram intr-o pana de inspiratie ceva de speriat...si am ramas in starea asta pana ieri la pranz cand am gasit sursa inspiratiei in balcon, in persoana unei pungi cu morcovi. Si mi-am zis: supa de morcovi fac, si anume crema, ca am provizii respectabile de crutoane.

Asadar, am purces la treaba si am facut o foarte frumoasa, gustoasa si, mai ales, rapida Supa crema de morcovi. 
Ingredientele au fost dupa cum urmeaza:
- 4-5 morcovi maricei, taiati discuri de marime potrivita
- 1 ceapa nu prea mare, taiata feliute
- un praz de vreo 20 cm (doar partea alba) taiat felii subtiri
- 8-9 catei de usturoi (mai mergea, Mami, sa stii, nu simt gustul lor......)
- 3 linguri de ulei de masline
- cam 1 litru de apa fierbinte (ar fi mers ceva supa de baza de pui, dar nu era pe stoc)
- sare si piper
- 1 pahar de lapte
- patrunjel verde tocat marunt.

Intr-o oala de marime potrivita am incins uleiul si am pus ceapa si usturoiul la calit iar cand au devenit translucide am adaugat morcovii si i-am lasat si pe ei sa sfaraie acolo vreo 5 minute. Am asezonat cu sare si piper (dupa ochi) si am turnat apa fierbinte. Cum ziceam, cam un litru, ideea e sa acopere legumele din oala si sa le depaseasca asa, cam cu un deget, nu mai mult, sa fie supa concentrata si gustoasa. Am lasat oala partial acoperita, la foc moderat, cam 20 minute, pana morcovii au fost bine fierti. Dupa care am bagat blenderul in oala de le-a facut praf, pulbere si, intr-un final, crema, pe toate. In faza asta am mai adaugat cateva linguri de apa fierbinte sa pot blenderui, ca a iesit cam grosuta crema.
Dupa ce amestecul are consistenta unei creme fine, se mai subtiaza (dupa preferinte) cu lapte. La cele de mai sus eu am mai pus un pahar intreg de lapte, ca o fi ea supa crema da-mi place sa fie, totusi, supa, nu piure. Am mai dat in 2-3 clocote potolite, amestecand permanent, si gata masa.

 Am mancat cu patrunjel verde tocat marunt. Eu am adaugat si cateva picaturi de ulei de masline si piper macinat din belsug. Si, bineinteles, crutoane. Cu usturoi. Cum altfel?

Pofta mare! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...