FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

miercuri, 16 mai 2012

Baclavaua undercover

Eram datoare c-o poveste Anei, pretena mea din Banat, care-a taiat tara in doua de nici nu stii cum sa-i zici, banatzanca sau dobrogeanca. Desi nu ne-am vazut niciodata (da' oi mai veni io-n Timisoara, Coana Ana, ca-mi plac eventurile acolo) ne intelegem tare bine si de multe ori ne simtim pe aceeasi lungime de unda, ca scorpiile intre ele.

Nooo, si reteta asta mi-o trimise Ana pe mail intr-un we in care ma vaitam ca-s deprimata maxim (da' nu ma intrebati de ce, ca nu mai stiu). Asa ca dupa ce am pus Vizigotu' sa-si faca fursecuri de ciocolata, cu promisiunea ca ma ocup eu sa le coc, am purces si la prajiturica respectiva. Pentru ca asa se cade intre internauti, retineti va rog ca sursa anterioara a retetei este blogul Laurei Sava. 
Dupa efectuare si consumare partiala, Vizigotimea Sa a declarat ca seamana c-o baclava. Si-asa i-a ramas numele: baclava prefacuta! Si de atunci tot repetam experienta cu perseverenta.

Asadar, pentru prajitura, e nevoie de:
- 160 ml ulei (adica un pahar, paharul meu cu care masor diverse atata are)
- zahar cat incape in paharul de mai sus
- foi de placinta de alea subtiri (400 grame are un pachet)
- un iaurt, poate sa fie si cu fructe. Aici cantitatea nu e fixa, eu am pus si din cela de 125 ml, si de 150 ml, si a fost la fel de bine.
- 4 oua maricele
- 1 plic praf de copt
- 2-3 pliculete zahar vanilat 
- 1 lamaie


Pentru siropul de imbaiat dupa, aveti nevoie de un ibric de-un litru, in care puneti zahar brun cat va lasa inima. Pe mine de regula ma lasa vreo 10 linguri. Separat, pregatiti si 1 litru de apa calda, ca va zic dupa aia ce faceti cu ea. 

Prajiturica e simplu de facut. Mai intai desfaceti foile de placinta si le rupeti, foaie cu foaie, in bucati mici. Cam cum se rup docomentele ce trebe aruncate, sa nu vaza dusmanul ce scria in ele. :))

Dupa aceea, intr-un castron incapator, se bat ouale cu zaharul, se adauga uleiul, iaurtul, zaharul vanilat si praful de copt stins cu zeama de lamaie si se mai amesteca o tura. Probabil ar trebui batute pana se dizolva zaharul, dar eu nu am avut atata perseverenta. Dupa aceea se adauga zdrentele de foi, treptat, si se omogenizeaza cu rabdare. Asta e primul moment in care trebuie sa aveti ceva rabdare, caci trebuie ca foile sa se imbibe frumos de amestecul lichid.

Dupa aceea, se pune totul intr-o tava de merge la cuptor, unsa cu unt, si se coace pana devine rumeniu auriu.

Intre timp, purcedeti la siropul de zahar ars. Asta e ultra simplu. Se pune ibricul cu zahar pe foc mic si se amesteca din cand in cand, sa se topeasca mare parte din el. Daca vireaza un pic spre ars, e bine ca da un gust mai deosebit, dar sa nu fie prea mult ca devine amar. Cand majoritatea zaharului s-a lichefiat, se toarna apa calda de va ziceam pana se umple ibricul, dupa care se uita pe aragaz, pe foc mic, clocotind discret, pana scade macar un sfert din el.

Cand scoateti prajitura din cuptor, turnati siropul de zahar ars peste ea. Incet si cu rabdare (va ziceam ca ala a fost primul moment in care trebuia rabdare, asta e al doilea) il turnati pe tot, ca e absorbit.



Cand se raceste, taiati si mancati. E absolut divina, insiropata si aromata cu zahar ars si vanilie. Merge si la pachetel la scoala, taiata cubulete, intr-o cutiuta de plastic cu lingurita aferenta. Nu e ea foarte zemoasa, dar nu ne asteptam ca Maria Sa sa-si murdareasca degetelele, nuuu?

Reteta originala prevedea esenta de rom, dar eu-s shocata de ceaiurile fara gust dar cu mult rom pe care le-am baut in taberele copilariei, asa ca nu gasesti esenta de rom la mine in casa, sa fie clar!

 zi frumoasa va doresc, Boieri Dumneavoastra! 

2 comentarii:

  1. Cum s-o fi chemand nu conteaza deloc,conteaza ca nu am si mi-ai facut pofta.Asta cum o rezolv acu'la ceas de seara,i-a spune-mi tu mie rogu-te?
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vai! Ce-am facut!
      Dar mi s-a intamplat sa ceara fiul seara si tot asa n-aveam materie prima si ma intrebam daca nu pot fi inlocuite foile cu paste fierte. Ar merge, hmmmm?

      Te pup si bafta daca incerci!

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...