FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

duminică, 3 iunie 2012

Frigarui de pui cu legume la cuptor

Asta se intamplara intr-o seara dintr-o zi in care eu si Teiu am stat acasa cu diverse viroze. Dezghetasem o punguta de piept de pui (de ala dezosat, dezpielitat) si o punga de carnati proaspeti (de aia ne-afumati, ne-uscati). Ma uitam urat la pungile astea in drum prin bucatarie si nu-mi sugerau nimic. Daaaaar, cum ocazional am rezultate bune under pressure, cand am simtit ca s-apropie ora de masa, m-a lovit si inspiratia.
Pieptul de pui insipid s-a infratit cu carnatii in Frigarui de pui cu carnati iar ca garnitura am improvizat niste legume coapte la cuptor. 




Pentru frigarui de pui cu carnati aveti nevoie, cum ziceam, de piept de pui, taiat cubulete si carnati. Eu pentru 5 betze am folosit jumate de piept de pui si vreo 30 cm dintr-un carnat, taiat segmente de 2 cm. Le-am facut simplu: o bucata pui, o bucata carnat, iar pui, iar carnat....carnatii fiind proaspeti aveau sa condimenteze, in procesul frigerii, si puiul.

Pentru garnitura, legume coapte la cuptor, avem asa:
- 5-6 morcovi tineri, lunguieti si subtirei, cu vreo 5-10 cm din frunze
- 10-15 cartofi noi cat nuca de mari, spalati bine
- 5-6 cepe verzi, mai intremate, cu un pic de capatana daca se poate
- sare, piper
- ulei de masline
- cimbru uscat

Succesiunea e de fapt invers: mai intai  curatati-spalati-pregatiti-fasonati legumele. Masurati o foaie de hartie de copt cat tava de cuptor, o udati, o stoarceti un pic, si-o puneti in tava. Asezati legumele in tava, pe hartie, cat mai artistic cu putinta. Ungeti-le cu ulei de masline, presarati sare, piper si cimbru, hatzanati tava bine de tot, mai ungeti si mai presarati daca se mai cere si-o dati la cuptor, in partea de jos, cu focul ala din tavanul cuptorului, focul de grill.

Intre timp, crosetati la frigarui. Mare arta nu e, pur si simplu infigeti bucati de pui si de carnati, alternativ, in betele de frigaruie. Le puneti la cuptor, pe gratar, cam in zona de mijloc, deasupra legumelor, cam 20 minute, si le intoarcet periodic. Nu uitati ca, de cate ori aveti ocazia, sa hatzanatzi tava cu legume. Si nu mai uitati - cum am facut eu - sa udati betele nainte de mizanplas. Sa nu se arda. Cum am patit eu. :)

Pe scurt, legumele au nevoie cam de o ora, frigaruile cam de 20 minute, pe incercate. In succesiunea operatiilor de mai sus, asigurati ambii timpi de coacere. Si cat stau si frigaruile in cuptor, aveti vreme de ceva ordine prin bucatarie.

Mie mi-au placut in mod deosebit legumele, in special cepele, care se coc foarte dulci in felul asta. Morcovii par a se deshidrata un pic dar astfel nu fac decat sa-si intensifice gustul. Astfel, frigaruile vin sa completeze peisajul, si nu invers, ca de regula friptura e vedeta si garnitura doar o pune in valoare. Carnea este - drept sa spun - un pic cam uscata, asa ca daca aveti pe stoc ceva sosuri, bagati la inainteare. Eu mai aveam sos de menta facut ca la friptura de v-o povestii mai deunazi, maioneza cu usturoi si ketch-up (asa se scrie?) facut de bunica de az'vara. Bune bune!

Asta fuse, Boieri Dumneavoastra! Incercati legumele astfel facute la cuptor, in diferite combinatii. Sigur o sa gasiti ceva pe plac!




2 comentarii:

  1. Mina, citesc de ieri la blogul tau si m-am indragostit! In sfarsit retete de mancare "normala", buna, ca la mama...Serios ca balesc pe tastatura.
    Si mai sunt si insarcinata :D deci iata, mi-am facut Capitapas la 10 noaptea :) pe care acum le savurez in pat.
    Multumesc de retete, sunt de acum cititor fidel!

    Seara faina,
    A.

    RăspundețiȘtergere
  2. bine ai venit, ma bucur mult ca ti place. Am facut cititorii fericiti doi intr unu. Te mai astetp.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...