FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

luni, 29 octombrie 2012

Linte batuta

Aista-i tot din ciclul mazare-bob-fasole-linte.... sau unde dai si unde crapa. Sau nu stii de unde sare iepurele. Sau mai bine va povestesc cum a fost. Venind noi de la, ati ghicit, tenis, ne punem pe conversatie in masina, eu supunand atentiei Vizigotului variantele de cina si el raspunzand corespunzator. Si parea comoda varianta, a acceptat pastele bolognese la care aveam deja sosul facut si trebea doar sa fierb fainoasa corespunzatoare si gata cina. Daaaaaar, nu trece nici un minut de la exprimarea optiunii, ca se trezeste sa completeze: Auzi, stii ce n-ai mai facut tu demult?
Io, de colo, intreb: ce???
FASOLE BATUTA, mai Mami. Asa ce pofta mi-e .....

Na, acu ziceti si Domniile Voastre...Sa auzi kinderu exclamand una ca asta si sa ramai nesimtitor???? Eu una nu pot :). Asa ca am declarat ca voinicelu: lasa ca pun azi fasolea la inmuiat.

Fi-miu de colo scoate artileria grea si-mi arunca o privire pofticioasa: Da' crezi ca e gata azi? Nu mai pot de pofta!

No, si uite asa mi-am adus aminte ca mi-am tot propus sa fac linte batuta in loc de fasole batuta pentru simplul motiv ca - vorbeste lumea - se fierbe mai repede. Asa ca, zis si facut. Am ajuns acasa si am inceput sa caut prin cutiile cu provizii ca stiam eu ca am o punga de linte dosita pe undeva. Am gasit-o si m-am pus pe treaba. Asta dupa ce i-am servit mai intai copilului portia de bolognese promisa ca il rodea la burta.

Asadar, pentru linte batuta  e nevoie de:
- 500 gr linte rosie - aici vreau sa fac o precizare: pe eticheta scria rosie. Ea lintea era cam roz-portocalie. Iar dupa fiert si batut s-a facut alb galbuie. Asadar...
- 4-5 cepe mari (eu am pus 3 rosii si 2 albe)
- 2 segmente de praz cam la 20 cm bucata
- 3 capatani de usturoi
- 100 ml ulei de masline
- 4-5 linguri bulion de ardei
- 100 ml suc de rosii
- sare, piper
- 1 foaie de dafin

Am pus lintea la inmuiat in apa rece cam o ora, dupa care am scurs-o si am pus-o la fiert in apa cu sare si o frunza de dafin. Fierbe foarte repede, cam in 20-30 de minute. Eu trebuie sa marturisesc ca am cam prea fiert-o, cand m-am prins ca e gata se cam imprastiasera dintre boabe. Dar fuse buna.
Cat a fiert lintea, am curatat ceapa si prazul si mi-am chemat ajutoare. Am baiat mare, Boieri Dumneavoastra, mi-a tocat Vizigotimea sa toata ceapa si tot prazul de mai mare frumusetea. Unde mai pui ca mirosul e benefic pentru nas, sinusuri si curatirea ochilor prin lacrimare abundenta! Ca seamana cu ma-sa si dupa doua cepe tocate plange de sare camasa de pe el. Dar nu s-a lasat, dragul de el. Se stergea cu maneca si-i dadea inainte. Ba chiar comenta: "cum or fi rezistat aia la MasterChef la proba cu ceapa????". Insa era atat de incantat ca l-am lasat sa toace singur toata ceapa ca n-a depus armele. Mi-e tare drag de el cand e asa hotarat sa faca treaba si sa contribuie la ce se face in casa.

Asa....dupa ce ceapa si prazul is gata tocate, le puneti la calit cu cateva linguri de ulei de masline. Asta tot Vizigotul a facut-o, sub directa si stricta mea supraveghere. Daca la faza cu tocatul era incantat, sa fi vazut mandrie si semetie la faza cu amestecat in tigaie!!!! Primul lui sos de ceapa, can you imagine?

No, si dupa ce ceapa si prazul se sticlesc nitel, le adaugati sare si piper si dupa aia bulionul de ardei si sucul de rosii si le lasati sa scada la foc mic, sa fie doar nabusite si dulci, nu prajite si arse.

Intre timp probabil ca lintea a fiert deja, o scurgeti bine de apa (o scurgeti bine de tot, nu ca mine, ca am lasat-o cam molicica) si o infratiti in castron cu restul de ulei de masline, usturoiul curatat si un pic de sare. Atentie sa scoateti frunza de dafin, eu mi-am amintit de asa o chestie importanta abia dupa ce am blenderuit ha bine o tura.....

Am blenderuit, asadar, bine de tot lintea, pana cand amestecul a devenit cremos si matasos. Si am mancat cu cate un carnat de Plescoi fript pe teflon, o lingura de ceapa calita  si niscai gogosari marinati facuti recent de subsemnata.

Foarte buna lintea asta batuta si faptul ca se fierbe atat de repede este clar in favoarea ei. Mie imi pare si mai usoara ca fasolea, si nu doar de facut :)) Mai facem.

Pofta mare, Boieri Dumneavoastra! 

2 comentarii:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...