FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

duminică, 3 august 2014

Supa crema de broccoli

Nu stiu altii cum sunt dar noi, pe caldurile astea, nu prea dam branci la supe-ciorbe cu carne. Asa ca legumele-s la putere. Bine, nici o supa crema nu e tocmai normala pe caldura asta, insa aici avem alta justificare. Fii-mea e intruchiparea lenesului eficient. Mananca ea de toate insa la supa sau ciorba lichida ai pierdut-o, pe principiul ca daca tot face efortul sa manance macar sa fie ceva consistent. Asa ca o supa crema mai grosuta se apropie de ideea de supa-ciorba si nu e nici "apa chioara". Cam asa se uita la mine daca incerc sa ii servesc zeama de supa, de parca ii dau apa chioara..... M-am specializat, deci, in supe creme, fiindca spre bucuria mea , cu toate mofturile mai sus mentionate, mandra e mancacioasa de legume si iubitoare de gusturi noi si variate, deci din partea asta n-am probleme.

Supa crema de broccoli, zic:
- 2 linguri ulei de masline
- un segment de 20 cm de praz (partea alba)
- 2 cartofi cam cat un ou fiecare
- 1 broccoli intreg
- apa fiarta
- 1 iaurt mic (de care aveti prin frigider, eu am avut iaurt grecesc de la Olympus, ala cu 2% grasime)

Puneti prazul taiat rondele la inabusit in uleiul de masline si 1 lingura de apa, pana se indulceste si miroase frumos. Adaugati apoi cartofii taiati feliute subtiri si lasati, la foc maricel, amestecand continu, cam 5 minute, pana se inmoaie un pic cartofii. Adaugati apoi buchetelele de broccoli si turnati apa fierbinte cat sa acopere legumele, nu mai mult. Lasati la fiert, la foc mic, cu capac, pana ce toate legumele sunt bine fierte. Apoi blenderuiti (cu grija sa nu va opariti) cu iaurtul si mai lasati la fiert, la foc foarte mic, amestecand continuu, inca vreo 10 minute.

Este extraordinar de gustoasa si aromata si, surpriza, nu are nevoie de sare. Eventual, la copiii mai mari si la maturi, puteti adauga un pic de parmezan la servire.

Pofta mare! 

2 comentarii:

  1. Pai daca nu spun la nimeni ce contine , cred ca o pot incerca si eu....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Baga o incercare, cu curaj. Si noi am fost reticenti, la inceput, cu supele creme, dupa care am constatat ca sunt extraordinar de savuroase.

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...