FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

sâmbătă, 20 mai 2017

Salata Whisper cu carne de miel

Asta e o foarte poveste, Boieri Dumneavoastra! Nu, de salata whisper inca n-am auzit pe nicaieri, iar daca o fi existand imi cer scuze anticipat autorului.

Povestea incepe vinerea trecuta cand, ca tot omul gospodar, imi munceam eu mintea cu ce sa hranesc familia la cina, sa fie si nitel festiv, Sotul era plecat la o prezentare cu prietenu-sau cel mai bun, initial am crezut ca am de hranit doar copiii, dupa aia m-a anuntat ca nuuu, dupa prezentare vin si ei. Usor fara elan si inspiratie, am pus la marinat niste muschiulet de miel de-l aveam dezghetat de cu dimineata si-mi munceam mintea intrebandu-ma ce garnitura sa fie....

Numa' bine ca, odata iesiti de la prezentarea in cauza, oamenilor li se facu foame si m-au sunat sa ma anunte ca vin cu shaorma, de care sa fie? Pai cu de toate, ce intrebare....Iau si pentru aia mica! Pai normal, iarasi, ce intrebare, vrei sa ramai flamand cand s-o infige in portia ta?
Mno, nu va oripilati. Stiu din experienta ca cea mai buna metoda sa faci un copil sa mance ceva e sa-i zici ca n-are voie acel ceva, asa ca am incercat sa evit situatia in care fata s=ar fi saturat cu ce fura din portia cu  "de toate" a unuia dintre noi asa ca ea am cerut doar cu carne, varza, cartofi pai putini si patrunjel. Ajunsi acasa, i-am pus pe furis niste ketch-up facut de masa-mare si niste sos de iaurt facut de mine si toata lumea a mancat fericita.  Mai ales ca "de antreu" le-am dat salata de vinete cu telemea si rosii. Hapiness, tata!

In fine, ce v-am spus pana acu a fost doar un preambul, ideea e ca asa, cam pe luni, se trezeste Pimpe ca ea vrea salata de aia cu carne si cartofi de care a mancat cand a venit prietenul ei la cina (prietenul lu tac-su e cel mai bun prieten al ei, neimportant). Eu de colo ca daaaa, salata de vinete, lasa ca mai face mami. Ea, revoltata: nuuuu, nu de vinete, n-auzi? Avea carne si cartofi, era salata whisper!!! Am ramas usor derutata, dar mi-am zis ca abereaza si am schimbat vorba, crezand  ca nu se gandeste la o mancare anume, e doar o aberatie de moment.

Ei bine nu, asa cam pe miercuri dimineata, in drum spre gradi, incepe a mea iar: ca salata whisper, ca carne si cartofi ca atunci cand a venit prietenu' ei, ca a fost buna, ca mai vrea, ca CE NU INTELEGI? Deja eram derutata..... Tot ea m-a scos din ceata cand a zis, probabil din mare mila sa, vazand ca ma chinui, ca salata avea "cartofi lungi". Mno, cartofi lungi inseamna cartofi pai, prajiti, si atunci s-a produs declicu, bleaga mea se gandea la shaorma, pe care ea a primit-o direct desfacuta in farfurie, pe pat de lipie, cu chestii tocate si sos deasupra....normal ca fata a crezut ca-i salata. Deci nota bene, daca va mai critica cineva dieta, shorma e salata, sa n-avem vorbe, da? De ce whisper? Habar nu am, nici nu stiam ca stie cuvantul asta :).

Asa ca miercuri seara, cand ajung acasa si constat ca alea 2 pungi pe care scria friptura de miel, dezghetate de dimineata, contineau de fapt bucati de gat de miel, ce sa fac la copii? Lipii am tot timpul in frigider, cartofi la fel in balcon, zic "salata whisper sa fie"!

Asa ca am decupat de pe numitele bucati de gatlej fasii de carne de-am umplut un bol de carne, le-am lasat la marinat juma de ora cu ulei de masline, bere, sare, piper si ramurele de rozmarin (mai nou asta e placerea lu fimiu, sa haleasca rozmarinul prajit din friptura, drept pt care trebuie sa-l pun ramurele, nu tocat) si le-am facut pe tigaia incinsa pana s-au rumenit si si-au pierdut de tot zeama. ASTA, Boieri Dumneavoastra, e o reteta in sine, carnea de miel trasa la tigaie in felul asta, iese f frageda si f gustoasa. Si v-o spune o persoana care nu prea mananca miel oricand, oricum.

Pentru restul, deja is clasicisme. Am prajit cartofi. Am amestecat iaurt cu usturoi si patrunjel. Am scos borcanul de felii de ardei iuti si p-ala de castraveti murati. Am spalat castraveti cruzi. Si-am montat dupa cum urmeaza:

De Pimpe a fost cu :
lipie unsa cu ketch=up, strat de castraveti cruzi felii subtiri, cubulete de carne, cartofi prajiti, sos "de printese" in castronel la indemana (adica iaurt botezat cu ketch-up sa devina roz).

 De Vizigot, a fost cu:
lipie unsa cu sos de iaurt cu usturoi si patrunjel, strat de castraveciori acri taiati subtire, carne, cartofi pai, picuraturi de acelasi sos de iaurt si din loc in loc felii de ardei iute.

Mancara la greu amandoi. F buna salata asta Whisper, presimt ca va face cariera! 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...