FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

joi, 15 ianuarie 2015

Briose cu faina integrala si pere
















Bine v-am regasit, Boieri Dumneavoastra! Nu, n-am luat calea codrilor si nici n-am retuntat la gatit, ba chiar activez mai abitir ca 'nainte, numai ca inca n-am reusit sa aflu unde trebe pusa o vorba buna sa lungim nitel ziua, ca mie zau ca nu-mi mai ajunge timpul. Aud tot mai des prin jurul meu exprimari de genul "nu exista sa n-ai timp, daca vrei iti faci timp pentru toate". Mno, imi cam permit sa nu cred una ca asta.....
In fine, trecand la ale noastre, frumusetile din poza sunt niste minunate briose cu faina integrala si pere, indulcite parte cu zahar parte cu pasta de curmale...o nebunie! Asadar, avem nevoie de:
- 300 g faina integrala
- 150 g de zahar (sau 50 g zahar + 2-3 linguri de pasta de curmale)
- 150 ml de lapte
- 60 ml ulei
-1 ou
- 150 g iaurt alb
- 1 plic praf de cop
- 1 praf de sare
- pere din compot, taiate cubulete. Eu am avut un borcan de 800 g, din care zeama a fost bauta de Vizigot si vreo 3-4 bucati de pere au fost impartite in mod egal intre el si Ghemotoaka. Restul le-am pus la briose...na, ca sa va cam lamuriti de cantitate :))
- unt pt uns formele

Am amestecat intr-un castron ingredientele uscate (adica faina, zaharul, praful de copt si sarea) si in altul pe cele umede (laptele, uleiul, oul, iaurtul si pasta de curmale). Dupa aceea am pus uscatele peste umede si am amestecat nu f mult, cat sa fie toate cele inmuiate dar nu foarte omogenizate, nu e bai daca par ca mai sunt cocoloase. Am adaugat si cubuletele de pere, am umplut formele de briosa pe 3 sferturi cu aluat si le-am dat la cuptorul incins in prealabil cam 45 min, la foc potrivit, cu o tava plina cu apa sub gratarul pe care s-au copt. Rolul ei e sa imblanzeasca focul si sa salveze gospodina daca uita nitel de briose. Sunt gata cand iese scobitoarea cu fata curata. Bune de tot, le-am facut aseara si acum mai e doar una. :)

S-aveti zile inmiresmate, Boieri Dumneavoastra! 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...