FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

miercuri, 1 aprilie 2020

Ordonantare ziua 4-8

... si timpul trece, Boieri Dumneavoastra. Trece destul de frustrant, ca desi ne vaitam de plictiseala, trece repede, in noua rutina de oameni cuminti care stau in casa. Copiii aproape ca duc dorul scolii, ceea ce e destul de infricosator in sine...

N-am avut niciodata stofa de casnica, iar acum visez la un aspirator nou, zau asa.

Dar sa nu ne intristam, ca oricum nu ajuta. Ba din contra.

Intre timp am renuntat la vise de marire si la facut paine cu maia, Lola si Lolu au decedat glorios, dupa ce am reusit, pentru prima oara de cand gatesc, sa fac o paine imposibil de mancat.  Asta e, n-a fost sa fie vremea lor. Fac, in schimb, paine cu Maia dupa o reteta simpluta, o gasiti aici, la doamna Rita. 

Si iese cam  asa:

Da, stiu, e plin netul de retete si poze cu paine, ceea ce nu e deloc surprinzator.

In schimb, daca tot am renuntat la cele 2 animale de casa mentionate mai sus, am alte preocupari, ca nu era sa raman
fara sarcini. Am plantat fasole (ghiveciul gol din stanga), ceapa (mijloc, spate) si usturoi (mijloc, fata, se vad vreo 2 coltisori), morcovi si pastarnac (dreapta spate) si ardei (dreapta fata). Despre ultimii nu stiu sa zic de care-s,aveam niste seminte puse de prin toamna intr-un ghiveci in bucatarie,au iesit multe plantute si au ramas acolo inghesuite, acum am zis sa vad daca or supravietui si-om avea de salata. Mda, vise.



Altfel, gatesc si am program de mese mai complicat decat pe vremea diversificarii cand trebuia sa asigur 3 mese si 2 gustari variate si la ore fixe. Daca mai dureaza oleaca izolarea putem  sa tinem doar noi doi o cantina de marime medie fara probleme.

Redau in ordine total aleatoare ce-am mai produs.

Carbonare my style:

Ciorba de perisoare - singura observatie notabila ar fi ca daca nu aveti miez de paine pt amestecul de perisoare puteti pune 1-2 lingurite de gris.

Si bucuria copiilor, pizza lu' bunica-su, aka pizzoi:

Pentru aluat am folosit 300 g de faina, 3 linguri ulei de masline, un pic de sare, 150 ml apa calda, 1 lingurta drojdie uscata si o jumatate de lingurita de sare. Framantat si lasat la dublat volumul.
Umplutura a fost din ceapa, praz, ardei,ciuperci trase la tigaie intr-un pic de ulei, la final am adaugat o mana de carne de rata ramasa de la o friptura. Merge  si cu kaizer/sunca/salam/etc. Am mai pus si masline dezosate.
Am facut o foaie din jumatate de aluat, pe care am pus-o in tava unsa cu unt, am acoperit-o cu amestecul tras la tigaie si apoi am turnat  un amestec din 2 oua,cateva  linguri de ketch-up, condimente si 100 g cascaval ras. Deasupra am pus cealalta foaie si am uns cu ou batut +  1 lingura de ketch-up+50 g cascaval. La cuptor pana e rumena  si frumoasa.

Si oleaca de pizza clasica pentru domnisoara Invers:


Iar taticul iubitor le-a facut un tiramisu his style, adica straturi de piscoturi insiropate cu zeama de compot de pere, alternate cu straturi de pere bucatele si straturi de mascarpone batut cu smantana lichida. Deasupra, fiindca a uitat (zic eu) sau nu a vrut (zice el) sa puna zahar in crema, a asasinat o ciocolata cu alune.
Mai nou asta la noi se cheama "mihaelă" din cauza mandrei care uitase cum se zice la tiramisu si incerca sa-si aduca aminte, a trecut de la "prajitura aia cu zmeura roz", la "rafaelu ala" si a ajuns la "mihaelă" pana in clipa in care m-am prins ce vrea. Asa ca da, a facut tac-su si o "mihaelă"  care fuse fuse si se duse ca mai mult de 3 zile nu a tinut....

Tot taticul iubitor m-a ajutat ieri de am facut clatite, un catralion de clatite, nu am poze, nu am dovezi. Reteta este inutil sa v-o dau ca a fost de genul "cate albusuri sunt prin congelator plus un ou intreg plus faina si apa minerala cat cuprinde". Am salvat 12 bucati de le-am pus la congelator.

In alta ordine de idei, mi-a inflorit ciresul de sub balcon. Semn ca unele lucruri se intampla exact cand si cum trebuie.



Fiti cuminti si stati in casa!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...