FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

sâmbătă, 27 februarie 2010

Musaca .... a la Cluj

Stiti vorba aia, la adresa unui copil care a facut o obraznicie "asa vede in casa". Ei, la mine e invers: ce manca Vizigotu' la gradi, aia vrea si-acasa si anume in seara respectiva. E clar ca unele mancari pot fi facute repede (de exemplu lapte cu cereale) dar unele necesita timp, pregatire si.....provizii. Pe care daca nu le ai...vorba lui Caragiale ...."va sa zica ca nu le are".

Asa am patit eu aseara: Matei mancase la gradi musaca. A dorit, evident, acasa, seara, musaca. De care era? Pai....buna si cu sos! De care sos? Raspunsul vine rapid si bine plasat: sos gustos de musaca, de care sa fie! Offffff......

Asadar....sa ne punem pe treaba. Cum nu aveam carne tocata, am scos din congelator niste piept de pui dezosat, l-am pus la dezghetat, si am purces la cautat provizii. Ceapa era, la fel si usturoi, sos de rosii, rosii proaspete si smantana (putina....ca sa zic asa...un fund de pahar). Am mai gasit si 3-4 ciuperci pe care nu avea rost sa le las in parasire. Condimente si ulei, ca la omu gospodar, n-am mai cautat ca se gasesc negresit. Problema era cu cartofii, ca aveam 3 de-un fel si 2 de-un fel. Nu-i bai, i-am curatat si i-am pus la fiert cu un pic de sare si 2-3 catei de usturoi .

Am pus Vizigotu' sa curete si sa taie ciupercile (ca tragea de mine sa ii dau ceva de facut)
iar eu am curatat 4-5 cepe (mici, productie autohtona din gradina bunicii). Am pus pieptul de pui (2 buc) la robot si l-am maruntit bine bine. Am incins intr-un wok teflonat 2 linguri de ulei de masline, am pus ceapa tocata marunt iar cand a devenit sticloasa am adaugat ciupercile taiate vizigoteste peste care, cand au inceput sa-si lase zeama, am adaugat carnea de pui tocata. Am dat focul mai mare si am amestecat sa se omogenizeze. Am adaugat si un pahar de supa de carne, sa se desfaca frumos tocatura de pui si o lingura bunicica de mujdei de usturoi, dupa care am lasat-o sa se 'nabuse cu capac. Dupa vreo 10 min, am adaugat niste suc de rosii (merge si bulion sau ceva pasta de tomate), nu mult, doar cat sa bronzeze un picut carnea, sare, piper si oregano uscat maruntit.

Am uns cu unt o cratita de merge la cuptor si am pus in ea un rand de cartofi, carnea tocata inabusita, apoi iar un rand de cartofi (cam rahitic al doilea rand de cartofi dar asta era ....). Peste cartofi am pus un strat de felii de rosii (am gasit in piata niste rosii micutze, pe vrej, ar fi fost cherry dar erau cam mari, ar fi fost rosii normale dar erau cam mici....oricum, minune mare, au gust!!!!! ).
Din fundu' de pahar de smantana gasit in frigider, cu 2 oua, jumatate de pahar de suc de rosii, si o lingurita de oregano uscat am facut un amestec omogen pe care l-am turnat deasupra, clatinand cratita sa intre prin toate cotloanele.

Mmmmm, arata bine dar mai mergea ceva....niste cascaval ras deasupra....dar lipsea din inventar asa ca am asasinat 2 bucati de telemea parasite pe usa frigiderului, una cat o nuca si una cat o mandarina. Le-am dat pe razatoare si le-am imprastiat frumos deasupra musacalei. Am pus-o la cuptor la foc mic pt vreo jumatate de ora, pana a scazut zeama si s-a aurit branza deasupra.

Ce-a iesit arata cam asa:

Cam....a la Cluj toata chestiunea fiindca nu a stat frumos in straturi sa fie taiata ca prajitura, ca n-au ajutat-o cartofii, nici prin cantitate nici prin procedura. O musaca fatoasa se face cu cartofii prajiti felii in ulei incins dar ne mai gandim la stomac, ficat, calorii si juniorii din dotare. Insa mesenii au laudat-o si apreciat-o corespunzator, motiv pentru care vizionati acu Domniile Voastre cratita deja vandalizata. N-am apucat sa fac poze cu tot "mizanplasu" original.

Alaturi am improvizat o salata de muraturi din 2 castraveti murati , o varzuca mica mica murata si o ceapa cruda, toate tocate,  asezonate cu cimbru si ulei de masline.

Intamplare din care invatam, Boieri Dumneavoastra, ca ar trebui sa ne uitam mai des in gura copiilor, ca adevar graieste! Mai nimeream eu mandrete de musaca si salata daca nu tragea fi-miu de mine sa-i fac ce-a mancat la gradi?

A, ca uitam: musacaua mea era EXACT ca aia de la gradi, desi recunosc cinstit ca la servire n-avea nici un fel de sos.

Smecherie de la Smaranda: ca sa stea stratul de carne tocata mai "adunat", puteti adauga in compozitie un morcov si un cartof date pe razatoarea mica iar la final, dupa ce se racoreste tocatura, un ou batut.

S-aveti pofta de mancare si de viata, Boieri Dumneavoastra!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...