FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

miercuri, 25 martie 2020

Pen'ca (ordonantare ziua 1)


Am citit undeva ceva de genul "cand patesti ce n-ai mai patit, fa ceva ce nu ai mai facut", un citat din asta motivational de e plina social media cam tot timpul. Eh, cam asa si eu acum, patesc ce n-am mai patit (nici nu vreau sa numar zilele de cand nu am mai iesit din casa) asa ca ma apuc sa fac ce n-am mai facut (demult). Pe scurt, sa postez mai des p-aci. 





Asa ca ma apuc sa jurnalesc zilele de ordonantare, in speranta ca vor fi cat mai putine. Pe 15 martie am inceput un covor, ca pe un proiect interesant, "hai sa vedem
cat de mare-l  fac".


Intre timp covorul meu a crescut in 10 zile cat altele in 100 si mi-e  ca o  sa tot  creasca.


Deja am ganduri asasine la adresa puloverelor nepurtate de prin dulapuri, dar asta e alta poveste. Ce, un pic de decluttering e chiar util, nu? :)))

Prin urmare o sa va cam plictisesc zilele astea cu ce-am mai facut. Astazi o sa facem un festival al fasolii, care inca fierbe pe aragaz, asa ca pentru moment va arat ce-am facut zilele trecute. Si anume o prajitura care aproape ca e mai iubita decat briosele. Aproape. Colac cu nuci,mere si stafide. Ciambellone pe numele lui, gasiti reteta originala pe site-ul Dnei Benedetta. .

Evident ca de cand am facut prima data si pana acum reteta mea a evoluat mult, in functie de, ati ghicit, ce aveam prin casa/frigider. Episodul de azi este cu nuci si visine din visinata. De unde puteti deduce linistiti ca si eu am evoluat mult, fiindca scosul de samburi din fructe mici, in orice forma ar fi ele, fructele,nu se numara printre activitatile mele preferate.

Pentru minunatul din imagine am folosit asa (vi le zic in ordinea in care se pun in maglavais ca asa e cel mai usor de lecturat si retinut):
3 oua
150 g de zahar
100 ml apa rece
100 ml de ulei
(fac o paranteza si precizez ca, desi reteta prevedea si niscai alcool, am omis din pricina visinelor)
300 g de faina
1 plic praf de copt
100 g de nuci macinate grosier (de fapt tocate alandala cu cutitul)
2 pumni de visine dezosate
si, desigur,un praf de sare. A,si-un bob de unt pentru uns tava.

Toata treaba se lucreaza, pana spre final, la mixer. Ouale le-am batut cu zaharul si praful de sare pana s-a albit binisor amestecul, am adaugat apa si uleiul, iar le-am batut cateva minute, apoi faina in 2-3 transe (amestecata  in prealabil cu praful de copt,daca nu aveti prealabil puteti amesteca intr-un castron,ha ha) si, la final, am renuntat la mixer si am amestecat cu o spatula nucile si visinile. Am pus la copt in tava unsa cu unt, in cuptorul incins in prealabil, la foc mediu,cam jumatate de ora. Nu, carantina nu m-a facut sa retin timpi de coacere. E gata cand, desigur, trece testul scobitorii si arata cam ca-n poza.

A, tot din ciclul "ce-am mai facut" v-o prezint pe Lola,  maiaua pe care m-am apucat s-o cultiv in 16 martie. E o eroina - de vreo 4 zile are si un frate, Lolu, ca m-am gandit sa impart in 2 problema - fiindca am lucrat dupa ureche si cred ca juma din timp am tinut-o flamanda. Dar, ca sa-l parafrazez pe  Lapusneanu, pre multi am sa uimesc si eu cu painea mea cu maia.

Deci Lola:

Si Lolu:


Asa ca tot la capitolul noutati, avem acuma 3 animale de casa, Luna (pestele Beta al Pimpesei), Lola si Lolu. Printre bugete, corespondenta, documente si diverse tentative de lucrat de acasa, am si grija septelului.

Hai sa auzim numa de bine, Boieri Dumneavoastra, sedeti in case si cautati-va de lucru.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...