FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

marți, 16 martie 2010

Aripioare picante

Aripioarele picante sunt ceva ce mananci in oras! Cand gatesc, de cele mai multe ori, aripioarele le folosesc la supa si, foarte rar, la friptura la cuptor. Dar numai alaturi de alte bucati mai respectabile, cum ar fi copanele si pieptul.
Saptamana trecuta, in pana de inspiratie si cu chef de improvizatie, am zis sa incerc sa fac aripioare picante.


Am facut mai intai amestecul de condimente: cate o lingura de boia iute, curry, oregano, busuioc (bine maruntite toate, bineinteles) plus sare si piper la estimatia bucatarului. Aripioarele le-am taiat segmente, le-am uscat bine pe un servetel de hartie si le-am tavalit gospodareste prin amestecul asta. Dupa care le-am rumenit in ulei incins. Nu foarte mult, sa fie in strat de 3-4 mm in tigaie.
Dupa ce s-au brunetit bine pe ambele parti, le-am scos din tigaie si le-am lasat la indemana pe o farfurie.
In uleiul ramas in tigaie am pus o lingura de faina, un sfert de pahar de vin alb, un pahar de suc de rosii si un varf de cutit de zahar brun (sa ia iuteala rosiilor, nu ca ar mai fi contat la cata boia iute am pus pe aripioare).
Am lasat sosul sa dea cateva clocote la foc mediu si am adaugat 2-3 catei de usturoi pisati, dupa care am pus si aripioarele si le-am mai lasat 3-4 minute.


Dupa aceea, am gustat frumusel sosul cu un pic de paine (altfel nu se simte gustul) si am inchis focul: erau numai bune de servit.

S-au mancat cu spor si nasul rosu ca le nimerisem atat de picante ca am inteles vorba aia a romanului care zice ca "ti-aduci aminte de toate neamurile"...........


Smecherie de la Smaranda: Boieri Dumneavoastra, smecheria nimeriturii asteia este ca dupa ce se prajesc aripioarele in ulei, o parte din condimente raman in tigaie si se combina in sos. Rezulta un sos rosu cu aroma de ostropel (ca va zisei ca am pus si usturoi) dar foarte iute. Pentru sensibili, as sugera imblanzirea sosului cu cateva linguri de smantana. Daca va plac senzatiile tari, puteti oferi smantana la masa DUPA ce mesenii iau cateva imbucaturi de sos :)))))

S-aveti mese linistite, Boieri Dumneavoastra!

2 comentarii:

  1. Suna delicios rau , insa dupa 40 de ani...incepi sa spui pas la asemenea bunataturi! :D Din pacate! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ei lasati, ca la ce picanterii au iesit, nici tineretului nu i-a fost prea usor :))

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...