FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

sâmbătă, 10 aprilie 2010

Pui cu sos si galuste de faina


Reteta asta, Boieri Dumneavoastra, ii tare usor de facut si foarte foarte savuroasa.

Evident, se poate face cu orice carne preferati (porc, pui sau vita). De data asta, am sa va povestesc cum se face cu pui.



Avem nevoie de urmatoarele:
- carne de pui - eu am pus jumate de piept impartit in 3 bucati si un copan taiat in doua. Deci cam 4-5 portii.
- boia de ardei - 1 lingurita
- suc de rosii - aproximativ 500  ml - sau rosii proaspete blenderuite, sau 3-4 linguri zdravene de pasta de tomate dizolvate in apa calda sau supa
- supa de carne sau de legume sau, pur si simplu, apa calduta - aproximativ 500 ml
- ceapa - 2 buc, mai maricele
- ulei de masline pentru prajit - aprox 2 linguri
- un praf de zahar
- sare, piper, ce alte condimente mai doriti
Pentru galusti:
- un ou
- o lingura de unt
- 2 linguri de faina
- 1 lingura de apa calduta
- sare

Bucatile de pui, portionate, se pun la prajit in ulei incins, pe foc marisor. De preferat ar fi o tigaia antiaderenta, ca sa nu va dea batai de cap. Se rumenesc cam 5-6 minute pe fiecare parte.

In timpul asta, nu leneviti. Blenderuiti rosiile sau dizolvati pasta de tomate in apa. Pe scurt, pregatiti sucul de tomate. Tocati ceapa feliute subtiri - cred ca procedeul se numeste "tocat pestisori", niciodata n-am reusit sa retin felurile in care se toaca ceapa.....







Cand carnea s-a rumenit pe toate partile si s-a evaporat zeama ce si-a lasat-o in procesul prajirii, adaugati ceapa, amestecati putin sa se sticlea si apoi adaugati boiaua de ardei. Asta e dupa gustul fiecaruia. Eu am avut o boia de ardei doar o idee iute, asa ca am pus din belsug. Daca nu agreati in mod deosebit picanteriile, folositi boia dulce. Pe vreme de vara, boiaua se poate inlocui cu un ardei iute rosu tocat foarte marunt.


Dupa ce mai ametiti putin cu lingura prin tigaie, sa se imbaieze puiul pe toate partile de ulei si boia, adaugati un pic de sare si piper, supa (sau apa fierbinte) si sucul de rosii de-adineauri (ca nu geaba va spuneam sa nu leneviti).



Acuma vine smecheria: la toate sosurile cu rosii, suc de rosii sau bulion, e bine sa adaugati un praf de zahar sa le ia din aciditate. Mai amestecati o tura in cratita sa fie toate cele infratite si imprastiate uniform si lasati la fiert aproximativ 20 minute. In acest timp, pregatiti galustile. Cel mai simplu e sa infratiti toate ingredientele intr-un mixer. Se obtine un aluat de consistenta smantanii groase. Puneti la fiert o oala cu apa cu sare si fierbeti galustele timp de 10 minute (se ia cu lingurita din aluat si se da drumul binisor la fiecare galusca in apa fiarta). Singura smecherie, la galusti, e sa reglati focul de asa natura incat apa sa clocoteasca, dar cu clocote potolite.
Ah, mai e o smecherie: nu va puneti mintea sa le faceti din faina integrala ca nu va ies. Am incercat eu si-am obtinut un fel de porridge cu miros de taratze fierte........

Dupa cele 10 minute de fiert, stramutati galustile in cratita cu sos si mai lasati sa dea un clocot. De-acuma sosul s-a ingrosat din fierbere iar galustile il ingroasa un pic mai mult. Serviti fierbinte cu patrunjel verde tocat marunt. O mancare consistenta si foarte foarte aromata.

Noi am insotit-o cu castraveti acri. La fel de bine ar fi mers si o salata de varza cu castraveti si marar.

Pofta mare, Boieri Dumneavoastra!

5 comentarii:

  1. deci....arata bestial...
    musai sa-l incerc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Hmmm, am înghiţit în sec! Cred câ mergea stropit şi cu mujdei de usturoi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ana, bafta, chiar e usor de facut si f f gustos. Si agreat de Juniori ;)

    Adela, da, mergea stropit cu mujdei dar atunci ar fi fost ostropel ;)

    Va pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. da, de acord, dar ostropel cu galusti? eu ziceam de mujdeiul pus alături. plus ca ostropelul aşa bine se-nsoţeşte c-un pui de mămăligă... numai că aici, găluştile-s regine, aşa că...

    pup.

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, ai dreptate. Eu l-as fi papat si cu ardei iute. Deh, gusturile ... ...

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...