FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

sâmbătă, 8 mai 2010

Trauma stilistica

Am o problema cu doamnele coafeze. Nu poci comunica domne cu dansele si pace. Dotata de natura cu un par dificil - ondulat, dar nu cret, doar cat sa stea de nici un fel, moale dar nu lins, doar cat sa nu tina nici o coafura si rebel cat cuprinde - foarte greu mi-am gasit vreo coafeza care sa stie ce sa-i faca. Nu mi-e drag nici sa ma coafez singura, cu peria si uscatorul, nici sa pun bigudiuri. Daca tot e inutila orice straduinta, tot ce-mi trebuie e o tunsoare adecvata si gata coafatul cu un pieptan cu dintii rari......Mi-am gasit candva o coafeza care se pricepea la genul asta de podoaba capilara dar a intrat in concediu de bebe si i-am pierdut urma....Si-am ramas cu restul branshei.

As putea povesti aci pana maine ce dialoguri absurde se petrec intre mine si ele. Ele coafezele. A, pardon, odata am fost si la un coafor de-si zicea stilist. Ala mi-a sugerat sa ma fac blonda .....

Si cum de cateva saptamani tot ma vait ca-mi ies fire de par alb care stau ca sarma ghimpata, de zici ca mananc curent electric la micu' dejun, azi m-am hotarat: Vizigotul e in vacanta, sotul e cu treaba prin oras, ma duc la coafor!
 Ziceam ca ma si vopsesc dar m-a deturnat o prietena ca nu e bine sa te vopsesti daca esti proaspat spalata pe cap ca se irita scalpul. La ce entuziasm aveam, numa' bine mi-a picat. Hai doar sa ne tundem. Ma-c cu poza descarcata de pe net: io-te, asa vreau ca de fapt asa am fost tunsa dar a crescut parul.
Voiam un bob clasic, cu parul mai scurt in spate sa se ondoleze si mai lung (doar un pic mai lung) in fata sa-l pot da dupa urechi.

Arat deci poza si explic. Si incep intrebarile:
- vreti pe lung sau pe egal?
ha? pai nah, asta vreau de vezi in poza.
- pai da, zice, dar tunsoarea aia o vreti pe lung sau pe egal?

Deja fierbeam. Pai bine fata mea, daca stiam cum vreau ma tundeam singura. Iti aduc model si tot nu e bine?

Se apuca in sila sa ma pieptene. Bine, recunosc cinstit, e crima sa ma tunzi daca am parul proaspat spalat ....dar asta e. Imi scot frumos ochelarii si decid ca ce o fi o fi, sa ma tunda cum o crede ea ca e tunsoarea aia de i-am aratat-o .... macar, cu asa par, am avantajul ca nu se vad prea tare defectele tunsorii.

Ma smulge din visare, adastand cu o oglinda la spatelel meu: e destul asa sau mai luam?
Luata prin surprindere intreb senina:  ce sa luam?
- Pai sa-mi ziceti cat de scurt vreti sa nu vi se para prea scurt dupa aia.....

Io am miopie, ce sa vad io in oglinda ei? si pe parul ud, ce sa vad cat e de scurt????????? Deja imi venea sa tip de frustrare: ti-am adus poza! tunde-ma ca-n poza aia! V-o fi invatat la scoala sa tundeti !

In fine, ma dau singura la loc, mental, si continuam. Da intrebarea stupida astepta dupa colt: il filam?
Creerul meu deja ii raspundea: pe cine? e spioni p-acilea?
Ii explic ca sa-l fileze, daca vrea, sau sa nu-l fileze, daca vrea. Eu nu stiu.

 - Pai dumneavoastra sa-mi spuneti ce vreti.....

In fine, ma tunde. Ce-a iesit n-are nici o legatura cu ce era in poza aia. Pe de alta parte, astept 2-3 spalari sa-si gaseasca podoaba mea capilara echilibrul si sa vad, de fapt, ce-a iesit.

A, si la final? Voia sa mi-l intinda cu placa! I-am esplicat ca nu, nu vreau, ca e par ondulat si firul deshidratat si placa il arde si MIE IMI PLACE ONDULAT.

- Dar sa stiti ca se aseaza mai bine daca e indreptat....acuma cum vreti .... sa va usuc cu peria?
Fac gresala de eroare si zic da. Si m-a uscat. Mi l-a intors in interior ca la Mireille Mathieu (sau cum s-o scrie).
Ce au, frate, toate coafezele de nu inteleg ca PARUL ONDULAT NU SE INTOARCE IN INTERIOR? Se lasa in pace sau cel mult se zapaceste spre exterior sa-si aseze buclele..... Parerea mea!

Pentru vopsit ma gandesc f intens sa imi cumpar vopsea si sa ma rog de careva milos, mama, soacra, vro prietena....ca de coafeze mi-a ajuns pt inca un an (ultima tunsoare fuse prin august anul trecut .... ).

8 comentarii:

  1. noope, ca nu e nimic de vazut si nici schimbarea n-a fost radicala :))
    Traumatizanta nu fuse tunsoarea ci modul in care nu am reusit (inca o data) sa comunic cu aceasta minunata categorie socio-profesionala ....

    RăspundețiȘtergere
  2. altfel iti cheltuiai alti bani peste o luna..sa zici mersi, o fost o miscare psihologica:)))..ti-o facut un bine :P

    RăspundețiȘtergere
  3. a, deci ei is psiologi, nu frizeri...acuuu priceeeep!

    RăspundețiȘtergere
  4. pai, ce crezi ca ai platit, daca tot nu se vede o schimbare ?:))

    RăspundețiȘtergere
  5. ba se vede, mah, e mai scurt cu 2-3 cm....of, nimic n-ai inteles :))

    RăspundețiȘtergere
  6. pai, ce? numai tu esti traumatiza?:))

    RăspundețiȘtergere
  7. curajul ala...mic ce-l aveam io...acu 2 saptamani ca ies cu o poza la COAFEZE...sa dus!!!
    sa dus...si sa dus...si eu raman cu pleata mea sau ma tunde soacra ... :(( si uite cam asa zic in fiecare luna cand iau salarul ....

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...