FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

joi, 3 noiembrie 2011

Creveti ...corticati la tigaie

De ce corticati? Sa va explic. E Vizigotzeasca treaba, evident. Dintotdeauna i-au placut crevetii, insa mare fan a devenit de asta vara de cand a mancat la un restaurant pescaresc in Constanta creveti nedecorticati. F mirat ca erau altfel decat aia de-i manca acasa, i-am explicat ca aia de acasa erau decorticati (adica fara carapace...ma rog, scheletul exogen) iar ceilalti erau ne-decorticati, adica aveau carapacea cu ei.
Ceea ce a declansat o polemica. Mi-a explicat ca nu poti sa spui ne-decorticati. Aia dezbracati sunt de-corticati, da? Ei, aia cu carapace sunt corticati, adica nu sunt de-corticati, de ce sa faci alt cuvand compus (ne-de-corticati) cand poti sa te intorci la cuvantul initial si sa spui corticati......

In seara asta, nainte sa plecam la antrenamentul de tenis, intreb ce dorinte manifesta pentru cina si sugerez un pastrav la cuptor. Neeee, lui ii era pofta de creveti. Ca stia ca am cumparat la ultima aprovizionare. Asa ca de indata ce ne-am intors, am gatit o cina rapida: Creveti corticati la tigaie.

Aveti nevoie de:
- creveti pre-fierti (nu chestiile alea ca niste gume mici de sters de marimea unui catel de usturoi, congelate la punga in supermarket, astia pre-fierti se gasesc la raionul de peste proaspat, pe pat de gheata). Noi am gasit in Real unii care erau partial decorticati, le lasasera numai 1-2 segmente la codita. Pentru o cina de 2-3 persoane trebuie un kg, daca respectivele persoane sunt fani creveti. Eu cu Vizigotul am avut jumatate de kg in seara asta si ne-am cam dat peste maini :))
- 2 capatani (generoase) de usturoi
- 3 linguri ulei de masline
- sare, piper, rozmarin (dupa ochi)
- zeama de la o lamaie
- 50 ml de vin alb (aproximativ)
- o galgaitura generoasa de otet balsamic (cam....4-5 linguri, na...)

Crevetii, complet decongelati, se scurg bine-bine pe prosoape de hartie, apoi se pun in uleiul de masline incins. Dupa 2-3 minute se adauga usturoiul taiat felii subtiri, sarea, piperul si rozmarinul, si se amesteca permanent inca 2 minute. Se toarna zeama de lamaie, vinul alb si otetul balsamic si se lasa sa scada inca vreo 5 minute, pe foc iute. Tineti usa inchisa la bucatarie ca miroase de trazneste :))

.... si cam asta e! Noi am papat cu orez simplu (am luat recent orez pre-fiert cu bobul lung de la Panzani, din acela la pungi de 2-3 portii, care e gata in 5 min) care se preteaza foarte bine la asa ceva.
Serviti-i imediat pana nu se racesc (mi se par foarte savurosi mancati direct din tigaia pusa in mijlocul mesei) si  lasati la indemana feliute de lamaie pentru cine doreste si musai un castron cu mujdei de usturoi, pentru variatie.

Foarte bun de o cina usoara. Pe parcursul careia am avut parte si de conversatie agreabila. Am aflat avantajele crevetilor partial decorticati: poti sa ii apuci de coada si sa musti carnita din ei, FARA sa te mai murdaresti pe maini ca la aia de trebe sa le cureti chestii de pe ei. Intr-adevar, aia sunt foarte gustosi, dar si sa te stergi asa, intr-una, pe maini, la masa, e obositor. Asa, astia care au doar codita, sunt si gustosi ca aia complet corticati, dar si comozi! Ca te stergi doar pe o mana. ...... Povestea cu gura plina si se stergea dupa fiecare crevete mancat.....Nu, nu se putea sterge o data si bine la sfarsit, ca asta ar fi insemnat ca sta murdar pe maini intre doua imbucaturi!!!!!

Poze nu am, ca nu am apucat sa fac, crevetii trebuiau mancati calzi iar dupa ce ne-am asezat la masa, au disparut toti. Repede. Ca fimiu daca vorbeste nu inseamna ca nu mananca, da?

Incercati crevetii, Boieri Dumneavoastra, sunt o varianta savuroasa si sofisticata pentru o cina rapida!




5 comentarii:

  1. cina usoara cu 7 catei de usturoi? iar aveti stomace de tinichea, nu?

    RăspundețiȘtergere
  2. o, scuzati! sapte erau alte chestii :(
    doua capatani de usturoi? merci, merci!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hai, mey, ca n-au gust fara usturoi. Nici nu se simte prea tare, parol!

      Ștergere
  3. Am facut reteta si e senzationala! Multumesc

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...