FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

joi, 26 aprilie 2012

Povestea pate-ului ... si cutiuta de ieri

Cum ma laudam mai deunazi, pate de casa am zis, pate de casa am facut, de fapt nu de casa, ci de ficat, si anume de pui. Numai ca am savarsit aceasta minune in paralel cu gatitul altor minuni, asa ca de la reteta de baza care zicea doar de ficat, unt, condimente si ceva brandy, pe care oricum l-am eliminat...de la reteta de baza, cum ziceam, am ajuns la alta varianta. Si anume una mai usurica - din cauza de legume - si mai gustoasa pentru Vizigot, care din cauza de mofturi ar manca pate dar nu s-ar atinge de ficat, asa ca pateul tre sa aiba gust de pate, nu de ficat, daaaaaa? Ala de cumparat (pate-ul, adica) zice ca are gustul ok dar, ghinion, primeste rar, ca nu m-am obosit sa ii explic ca multe dintre ele se numesc pate din cauza traditiei, nu c-ar avea cine stie ce ficat in ele. Dar sa scurtam povestea (da'de ce s-o scurtam?) si sa va zic reteta de pate de ficat cu legume: 
- 500 gr ficat de pui
- 1 dovlecel mai micusor
- 1 morcov mai maricel
- 4-5 segmente de praz de aprox 15 cm lungime fiecare, doar partea alba
- sare
- piper
- 1-2 lingurite de mustar
- 1 lingura de unt

Si-acu vine momentul sa ma laud cu clipa de inspiratie: in loc sa fierb legumele in apa, as fi vrut sa le dau ceva mai mult gust. Un foarte gust le-ar fi dat daca le coceam in cuptor, unse cu ulei de masline. Insa, na ca recunosc cinstit, eram cam in viteza si mi-a fost usor lene sa le titiresc si pe dansele. Asa ca le-am fiert pe aburi si va rog sa ma credeti, Boieri Dumneavoastra, tare gustoase au iesit. Nu am aparat de fiert la aburi insa o sita care sta cat de cat etans si stabil pe o cratita, peste care sa se poata pune, tot asa, cat de cat etans si stabil, un capac, merge de minune.

Am pus, deci, legumele sa se fiarba in aburi, si in acest timp am inabusit ficateii in unt, intr-o tigaie non-aderenta, pana sunt bine facuti. Dupa asta, sfanta simplitate: intr-un castron generos puneti ficateii, legumele si 1-2 lingurite de mustar (de care va place, eu am pus cu hrean) si blenderuiti minunea pana ajunge la stadiul de alifie. Adaugati sare si piper dupa gust si, daca se mai cere, un pic de mustar, pentru o consistenta mai cremoasa, sa nu fie foarte uscat amestecul.

Gata! Vizigotului ii placura mult de tot, a ras vreo 2 felii de paine unse cu pate si ajutate cu multa ceapa verde inca dinainte de a ne aseza la masa. Gustul e mai usor din pricina legumelor care ... aerisesc cumva greutatea gustului de ficat, dar si putin iute din cauza mustarului. Cum ziceam, merge de minune cu ceapa verde.

In consecinta, cutiuta de ieri (ca azi n-am fost eu responsabila) a continut un sandvis cu felii de paine unse cu mai sus povestitul pate, felii de cascaval, felii de ridiche si frunze de macris. Langa el, inca o salata de ananas cum am povestit marti.

Zi frumoasa, Boieri Dumneavoastra!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...