FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

sâmbătă, 1 decembrie 2012

Traditie sau obisnuinta? La multi ani de ziua nationala!

Desi eu, personal, nu consider ciolanul cu fasole o mancare nationala si chiar nu vad obligatoriu a fi gatita de 1 Decembrie, se pare ca a devenit o traditie sau o obisnuinta....inca nu m-am decis. La fel de nationala e si ceapa cu branza, mamaliga cu branza si lapte, casul proaspat de oaie, pomana porcului, drobul mielului si o multime de alte bunatati simple si gustoase de le-am apucat din strabuni.

Dar pentru ca, se pare, intr-un fel sau altul, ciolanul cu fasole a devenit oarecum emblematic (ma abtin de la consideratii legate de celelalte acceptiuni ale sintagmei ciolan....) ei bine, da, azi dimineata, la cafea, fasolea, pusa la inmuiat de aseara, clocotea deja in a treia apa si acusi ciolanul se 'nabusa manios in marele tuci de fonta, pe foc mic, alaturi de fasole. Reteta este cam la fel cu cea de aici doar ca in loc de scaricica am pus ciolan. Sper sa iasa buna mancarica. Dupa cum miroase, e ceva de vis, clar. Avem si niste gogonele si pepenasi murati, primiti de la bunica (apropos, alt nationalism, cred eu) care se vor rasfata de minune langa fasolica.

Langa dansa am invartit o painica proaspata si niste briose cu pere. Fusion, bre....ca briosele numa romanesti nu-s. Mi-a placut maxim cand am auzit zilele trecute pe un canal de gatit (nu va zic care, ca altfel, la modul general, chiar imi place) pe cel ce dubla o emisiune ca "briosele se mai numesc si prajituri cu capac"....hm, hm....asa sa fie?
Vi le-oi povesti eu si pe dansele acusica.

Distractie placuta de ziua nationala, Boieri Dumneavoastra. Nu prea-mi vine sa zic la multi ani, doar sa va urez sa ne fie viata lina si implinita si sa-si gaseasca tara asta o stabilitate cat de cat confortabila, cat mai repede. Si we frumos. Si tihnit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...