FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

joi, 12 mai 2016

Tocana de miel

Pai da, de miel. Ca eu venisem acasa chitita pe ceva tocana de vita, boeuf bourguignon, ca sa fim mai specifici si sa folosim termeni de specialitate, gandindu-ma ca dupa perioada cu ciorba de miel, friptura de miel, drob de miel...sa mai facem o pauza de miel si sa mai schimbam meniul.

Siiigur, cum sa nu....cand am ajuns acasa sotu-mi, gospodar de felul lui, daduse iama
in congelator. Asa ca m-asteptau fericite intr-un castron incapator o cutie de supa crema de dovleac, una de supa crema de broccoli (nu ca n-am fi avut oala cu ciorba de iepure in frigider), una de mancare de naut, o cutiuta micuta de mancare de bebe-diversificat, respectiv pastai cu vita (aia a aterizat direct la gunoi ca aveam minim 2 ani), niste file-uri de somon, un file de piept de pui singular intr-o punga si, surpriza neasteptata, o pulpa de miel. Pai da, ca nu mai mancasem miel demult.....Dau sa fac lista cu ce-mi trebuia pentru boeuf-ul respectiv, sa trimit coautorul la cumparaturi, dupa aia realizez ca-mi face lista guler daca-l trimit dupa provizii cand el tocmai dezghetase provizii, pai nu? Bine, si faptul ca tocmai se intorsese din piata incarcat cu sacose conform unei alte liste ar fi avut oarece greutate....Asa ca mi-am zis sa folosesc ce avem....

Initial m-am gandit la o banala si comoda friptura, dar pe cat de comoda friptura, pe atat de inexistenta inspiratia pentru o garnitura. Asa ca m-am intors la ideea initiala de tocana, ca si boeuf-ul ala tot o tocana ar fi fost, after all, corect? Corect! Deci m-am pus pe treaba.

Mai intai am dezosat carnea de pe oase si am obtinut si niscai material pentru supa baza - pe care supa baza n-am mai facut-o, doar le-am fiert o tura scurta si le-am surghiunit in congelator, la urmatoarea ciorba de miel vor intra in concurs abia la etapa "fiert tura a doua".

Dar sa nu fim haotici, ingredientele:
- o pulpa de miel nu prea mare, dezosata si taiata cubulete
- zeama de la o jumatate de lamaie
- 3-4 linguri ulei (de masline am pus eu)
- sare
- piper
- boia afumata
- cimbru
- 2 cepe si o ceapa verde
- o capatana de usturoi (mica)
- un ardei capia
- un dovlecel mic
- un pastarnac
- 2 morcovi
- 4 cartofi nu foarte mari
- bulion/suc de rosii/rosii pasate/rosii in bulion, etc, care ce are,cam 400 ml
- apa fierbinte cam 500 ml
- patrunjel verde pentru servit, optional desigur

Mai intai, cum ziceam, am dezosat carnea. Am inceput sa ma muncesc cu iataganul ala mare de se vede si in poza, mai aveam nitel si dadeam cu el de pereti, dupa care mi-am calcat pe inima si am luat cutitul ceramic, concentrandu-ma foarte tare sa nu-l apas pe os, ca stiu din experienta ca primul care cedeaza e cutitul, nu osul. Oasele ramase stinghere:


 Am mers frumusel treaba, si am obtinut cam 2 pumni de carne taiata cubulete pe care am frecat-o cu zeama de lamaie si am pus-o la rumenit in tuci cu uleiul de masline. Cand a inceput sa sfaraie (dureaza cam 10 minute afacerea asta) am pus ceapa si usturoiul tocate marunt, dupa care am inceput sa carabanesc la condimente, respectiv sare, piper negru, cimbru si boia afumata. Cand astea au inceput sa arunce cu arome in toate partile, am adaugat si celelalte legume tocate care mai marunt, care mai felii, mai putin cartofii, pe aia ii lasam pe mai tarziu.

Am mai turnat si o cana zdravana de apa fierbinte, am lasat sa ajunga iar la clocotit si am turnat si rosiile pasate, am adus iar la clocot si am lasat pe foc mic, amestecand din cand in cand, cam o ora. La un moment dat scazuse cam mult si am mai adaugat apa. Dupa aceea am adaugat si cartofii taiati cuburi mai maricele si am mai lasat inca 40-45 minute, pana s-au intors care de pe la tenis, care de pe la birou...
In final am presarat cu patrunjel verde si le-am dat tonul la hapait.


 Pana sa ma prind eu c-ar fi mers si-o acritura langa, se mancase cate o portie, asa ca am pastrat propunerea pentru alta data. Ca mai am si pentru pranzul de maine cate o portie.

A, ce s-a intamplat cu restul de "dezghetaturi"? Pai nimic, nu s-a uitat nimeni la supele alea creme, care cum intra in bucatarie se ducea dupa miros la tuciul de tocana. Iar pestele a fost pus la marinat poate aterizeaza in tigaie maine la pranz, mai vedem ce idei avem.

S-aveti o vineri relaxanta, Boieri Dumneavoastra, ca joia uite cum se duse....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...