FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

joi, 11 noiembrie 2010

Baietii mi-au facut briose

Cine-a zis ca cei mai mari bucatari sunt barbatii, mare adevar grait-a, Boieri Dumneavoastra! Cum repertoriul meu la dulciuri e cam limitat, week-end-ul trecut Vizigotul cu taticul aferent au facut briose cu ciocolata si stafide! Le-au iesit impecabile, mirosea divin in toata casa! Si cum nu puteam lasa asa o maiestrie ne-laudata, am obtinut incuviintarea autorilor sa ma laud cu opera lor asa ca  iata reteta:

Aveti nevoie de:
- 2 oua
- 200 g zahar si 200 ml ulei. "uleiul si zaharul trebuie sa fie in cantitate egala" mi s-a spus!
- 300 ml iaurt
- un varf de lingurita de sare
- coaja rasa de la o lamaie
- sucul de la o lamaie
- 400 g faina
- 1 plic si jumatate de praf de copt
- razatura de ciocolata - baietii mei au avut ciocolata de menaj din care au folosit cam o ceasca de razatura)]
- o mana de stafide
Metodologia, asa cum mi-a fost descrisa - ca nu am fost cooptata in realizarea minunatiilor - este urmatoarea:

Mai intai se amesteca bine ouale cu zaharul pana cand nu se mai simte zaharul pe fundul  castronului. Asta a fost operatiune vizigotzeasca si s-a achitat de ea cu mare sarguinta. Dupa aceea, se toarna uleiul in 2-3 transe si se amesteca pana la omogenizare. Se pun apoi sarea, coaja si sucul de lamaie, si iar se omogenizeaza.
Urmatorul pe lista este iaurtul - ei au folosit iaurt de baut fiindca e mai fluid si nu trebuie omogenizat inainte. Praful de copt se amesteca in faina si se pun, in sfarsit, in castronul cu pricina.
Se amesteca iarasi pana la incorporarea uniforma a fainii, se adauga stafidele si ciocolata si-s gata de pus in forme.
Ei au folosit cosulete de hartie speciale pentru briose, puse in lacasurile unei tavi teflonate de briose, unsa in prealabil cu ulei.
Au umplut fiecare cosulet cam pe 3 sferturi, sa aibe loc sa creasca si, suplimentar, au mai adaugat ceva ciocolata deasupra.
Le-au copt aproximativ 30 de minute in cuptorul preincalzit si au iesit absolut minunate. Sfatul echipei de bucatari a fost ca trebuie verificate cam dupa 20 min, cu scobitoarea, ca daca e focul un pic mai iute, se fac mai repede, asa cum au patit ei la a doua tava.


Dulci, gustoase, pufoase, aromate.....minunate! Merge mai multa ciocolata in compozitie, ca a iesit coca destul de alba!

Mi-au promis ca-mi vor face si cu alte fructe...abia astept!

Pofta mare!

3 comentarii:

  1. eu nu te cred pe cuvant (si nici pe poze :D). si nici pe ei. sa nu aduca ei o briosa 'ncoace???

    RăspundețiȘtergere
  2. hm hm hm ... sa mai zic ca a adus si sa bag omu in gura lupului ca la tine n-or ajuns? Mmmmm....mai bine nu zic. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce bine arata!!! Felicitari bucatarilor!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...