FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

vineri, 10 iunie 2011

Frigărui de fructe ciocolățite

....sau ciocolungite, dupa caz!

Cina de vineri seara, in familie. Soț hărnicuț m-așteaptă cu mare salată asortată. Eu, cu traista plină de la piață. A început perioada în care cumpăr după pofte, așa că m-am întors acasă cu dovlecei, morcovi de cei noi cu tot cu frunze, păstârnac proaspăt, tot nou, sfeclă roșie cât pumnișorul Vizogotului.....numai bunătăți....

Toate bune și frumoase, lângă asortata salată am făcut repejor niscai șnițele de vițel și (cum altfel) niște dovlecei pane cu usturoi dar....ce mă fac de desert? Se făcea ora de venit Vizigot de la grădi.... Rumegam eu în sinea mea oarece minunate .... deserte cu ocazia prilejului ce urmează dar încă n-am aprovizionat frigiderul și nici timp nu era....Așa că am apelat la salvarea mea dintotdeauna: improvizația!

Suprem inspirată de un rest de ciocolată părăsită prin frigider, am pus la baie de aburi numita ciocolată cu o gâlgâitura de lapte și mi-am continuat cautarea. Tot prin frigider, se văitau ne-băgate în seama cateva caise, vreo 2 piersici, un pumn de cireșe.....

Așa că am făcut frigărui de fructe cu ciocolată! 
Aveți nevoie pentru 2 porții, de următoarele:
- 50 gr ciocolată
- 2-3 linguri de lapte
- un praf de scortișoară
- 4-5 caise
- 2-3 piersici
- un pumn de cireșe
- câteva linguri de înghețată de care vă place (eu am avut de fructe de pădure)

Pentru glazura de ciocolată: ciocolata, de care-o fi, se pune la baie de aburi dimpreună cu cele câteva linguri de lapte. Se lasă la fiert până se omogenizează-catifelează, amestecând din când în când, apoi se adaugă un praf de scorțișoară, se mai amestecă un pic și se stinge focul.

Pentru frigărui: se taie felii 3-4 caise, 2-3 piersici și se curăță de codițe un pumn de cireșe. Se înșiră pe 4 bețe de frigăruie.
Se așează artistic (mă rog, fiecare cât poate....) pe 2 farfurii:
 Se stropesc, apoi, cu ciocolata topită, lângă ele se pun cam 2 linguri de înghețată, mozolită și ea, corespunzător, cu minunata ciocolată:



Aici un degețel nerăbdator care pur și simplu nu mai avea răbdare să fac pozele, așa că făcea curse între farfurie și guriță:


Combinația asta, Boieri Dumneavoastră, e tare plăcută: fructele zemoase și răcoroase, ciocolata călduță și aromată cu scorțișoară....înghețata rece..... bine, după gustul meu și înghețata trebuia să fie tot ciocolățită, dar am avut în casă numai de cea de fructe de pădure....care oricum constituie un maaaare mister că Tati cică n-a cumpărat-o el (căci el e total pentru contra înghețată) , dar nici eu n-am cumpărat-o că eu dacă aș cumpăra, ar fi de ciocolată....în fine, nu ne încurcăm în detalii.....

S-aveți seară frumoasă și uichend plăcut, Boieri Dumneavoastră!

4 comentarii:

  1. M-ai innebunit cu desertul tau...may femeie?de ce nu scoti o carte cu nebunia asta de improvizatii?Ca pe mine m-ai convis iremediabil ca esti priceputa si artista , pe cuvantul meu! Cumpar ce scoti si iti fac promovare gratis!
    Ce mai?Pe luna viitoare cred ca bag si eu improvizatia ta la inaintare...

    RăspundețiȘtergere
  2. Poate buletin de stiri saptamanal, cu un purtator de griji pe langa mine sa le noteze pe toate :)

    Problema mea este (la cap, recunosc) ca niciodata n-am considerat improvizatiile de genul asta ca fiind gatit, ci mai degraba solutii de criza sa n-ai scandal in casa. Si anume cu copchilu care fie vrea neaparat ceva ce n-ai, fie nu vrea cu nici un chip taman ce ai.

    No, asa-i ca daca-ti dadeam 2 caise, o piersica si 3 cirese asa, pe farfurie, nu le mancai? Nici fiul, care asa s-a invatat de mic sa manance multe fructe si ciocolata cu portia.

    Ti pup, we placut!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ioi, c-am venit si eu dupa o tepusa din asta ciocolatita ca-mi plac de mor.Daca ciocolata era belgiana, iti spargeam usa ...hi,hi...Te chem la mine, cand fac, ok? Pe facebook esti? Poate ne intalnim, puup

    RăspundețiȘtergere
  4. Liana, vin cu placere. Chiar ma gandeam zilele astea ca n-am mai calcat de ceva vreme in Timisoara si mi-i dor de Banat...

    Sunt si pe facebook, miruna stefanica.

    Zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...