FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

sâmbătă, 17 decembrie 2011

Pizza. Cu sunca si ardei. Si cu peste si porumb.

Pentru cina de aseara planificase quesadille. Insa am fost deturnata de realitatea cruda reprezentata de imposibilitatea gasirii lipiilor necesare la magazinul din apropiere. Asa ca m-am reorientat: pizza.

Am facut 2 variante: una cu sunca si ardei gras (la care by default si ceapa, masline si cascaval) si una cu peste si porumb (la care intra, by default, ce a intrat si la cealalta, mai putin ardei).


Pentru aluatul necesar ambelor minuni am folosit:
- 2 cani faina
- cam 1/2 cana de apa calda
- 1 pachetel de drojdie uscata
- 1/2 lingurita de sare
- 1/2 lingurita de zahar
- cam 1/4 cana ulei de masline + extra pentru uns.

Se dizolva drojdia si zaharul in apa calda, se lasa cam 5 min si dupa aceea se amesteca in restul ingredientelor pana se obtine un aluat elastic. Daca e lipicios mai puteti adauga un pic de ulei de masline. Ideal ar fi sa framantati aluatul macar 5 minute (pentru asta e util un robot) dar daca nu se poate, nu e bai. Mutati-l intr-un castron si lasati-l la cald, sa creasca pana-si dubleaza volumul sau cam asa ceva.

Topinguri pentru pizza cu sunca:
- 4-5 felii de sunca de curcan
- o mana buna de cascaval ras
- 3-4 linguri de ketch-up (de casa, am avut eu, gustos si usor picant)
- 1 ceapa rosie
- 1 ardei capia marisor
- cam o mana de masline
- piper proaspat macinat, oregano, etc.

Cand aluatul si-a dublat volumul, l-am impartit in 2, am intins foile de blat si le-am pus in tavi unse cu ulei si am gatit prima pizza, cu cele de mai sus. Mai intai am uns blatul cu ketch-up, apoi am presarat cascavalul ras, apoi ceapa si ardeiul, sunca taiata in felii lungi si subtiri, maslinele si, la sfarsit, condimentele.
Am dat la cuptorul gata incins, la foc mediu spre mare, cam 10-15 minute, pana cand blatul era facut si ingredientele de deasupra care topite, care rumenite, dupa caz.



Pentru cea de-a doua pizza am avut:
- o mana de cascaval ras
- 150 gr ton afumat
- 1 ceapa
- 1 conserva mica de porumb dulce
- o mana de masline
- piper proaspat macinat, mai mult decat la prima, si oregano, si ce alte condimente va mai plac.

Ordinea e similara celeilalte pizza: mai intai ungem cu ketch-up, apoi presaram cascavalul, ceapa si ardeiul, pestele, porumbul si, la final maslinele si condimentele. La cuptor 10 - 15 minute la foc mediu si gata minunea:




Asta a fost cina noastra de aseara, Boieri Dumneavoastra. In seara asta impodobim bradul asa ca n-avem timp de bucatarie, improvizam!

Ati cumparat copacul? Sau va tineti de traditie si-l impodobiti abia in Ajun?

Seara frumoasa si we placut va doresc..




3 comentarii:

  1. da, am cumparat numitul copac acum 5 ani si ne promitem de pe 1 decembrie ca-l impodobim dar nu reusim :(

    RăspundețiȘtergere
  2. hiiii, copacul, bai stiam eu ca am uitat ceva, fi-v-ar pizza de ras, fug aum, daca nu, rup niste ramurele de tuia din fata blocului si improvizez. si azi am zis ca e zi de sarmale si "kiftii" si tocmai pomul il uitasem. multam a mi-ai amintit.

    RăspundețiȘtergere
  3. Boierule, nu vandaliza vegetatia urbana ca se lasa cu amenzi, zau asa.....

    Spor la 'mpodobit!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...