FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

marți, 8 noiembrie 2016

Ciorba de cartofi cu afumatura si tarhon (printre altele)

 Pentru ca s-a tot vehiculat prin mediul on line ideea de ciorba de/cu/din tarhon si pentru ca o combinatie de afumatura si cartofi in ciorba parea exact ceva ce ar fi pe gustul familiei, in clipa in care am primit o mana de tarhon proaspat de la boierii buzoieni m-am si decis: cior-ba! Cum de care? De tarhon!
S-au speriat. Eu n-am gatit cu tarhon in viata mea (iar cu aceasta ocazie am constatat si ca nu-i simt gustul, dar sa nu anticipam) asa ca ideea de a le face o ciorba dintr-o buruiana ne-utilizata anterior i-a cam speriat. Cand am trecut pe lista de cumparaturi "ceva afumatura pentru ciorba de cartofi cu tarhon" le-a venit complet inima la loc. A cumparat coautorul o felie de spata de porc afumata de la Auchan, "afumata de ei acolo", absolut minunata, n-am poze, recomand.

Ciorba ea insasi nu e mare filosofie,
banal ca orice ciorba. Am calit in nitel ulei de masline o ceapa si un retevei frumusel de praz, dimpreuna cu 2-3 morcovi rasi, le-am dat un praf de sare, am adaugat afumatura taiata bucati potrivite, am umplut oala cu apa si am lasat-o la fiert. Cat se straduia ea cu fiertul, am taiat cubulete jumatate de gogosar rosu si 2-3 felii dintr-un pastarnac urias - nu glumesc, e cat piciorul Pimpesei, n-am vazut asa ceva in viata mea.

Am mai adaugat si vreo 6 cartofi potriviti, taiati cubulete, cand au fost si astia aproape fierti am dres ciorba cu 3 galbenusuri batute cu iaurt gras si o lingura de otet, am adaugat tarhonul, gata. Buna pe frigurile astea, buna rau!


In alta dezordine de idei, tot aseara am facut si o negresa, dupa reteta stiuta, doar ca la asta n-am pus 2 oua cum zice reteta ci cele 3 albusuri ramase de la ciorba de mai sus. Plus 5 spices in loc de scortisoara si o mana de merisoare in loc de stafide. Buna si frumoasa, a fost laudata.



In acceeasi dezordine de idei, daca cumva nu stiati, elicopterele au usa pe dreapta - a stabilit Pimpesa azi noapte dupa o criza de tuse alergica. Cand s-a calmat si era gata sa adoarma si-a adus aminte ce-o framanta, unde are elicopterul usa. Pe mine m-au lasat nervii in liniste si nemiscare dar tat-su a fost prompt "Pe dreapta!", astfel incat s-a culcat fata linistita.

Si tot Pimpesa a stabilit, daca va framanta pe vrunu, ca desi nu au maini, au DOAR picioare, chiar PATRU picioare, cainii pot picta. Cum? Ei cum....cu gura! Cum adica cum? Uite asa, cu gura, iau pensula  cu verde si picteaza cu verde cu gura, dupa aia iau pensula cu rosu si picteaza cu rosu cu gura, si tot asa. Asa picteaza ei, cainii. Cu gura.

Iar Vizigotul s-a intors la o pasiune mai veche, respectiv face puzzle. De 1000 de piese. Juma din timp e ocupat sa fereasca ce-a facut de soru-sa, si restul de jumate e ocupat sa calculeze daca a gasit suficiente margini si colturi raportat la dimensiunile puzzle-ului, numarul total de piese si marimea fiecarei piese. Don't ask.....Acum imi pare rau ca am comentat ca face zgomot cu cubul rubik......

Cam atat despre noi, Boieri Dumneavoastra. Sa aveti o saptamana buna!

4 comentarii:

  1. Al meu sa n-auda de cartofi. :-( Pai mai stau eu dupa Dumnealui? Stai sa terminam ce-avem acusi in meniu si fac - in semn de protest - aceasta sublima ciorba.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna combinatie la ciorba....initial am crezut ca ramane ceapa, morcov , praz....darr cu pastarnac si cartofi s-a-ntregit tabloul din capul meu....
    In alta ordine de idei....negresa arata tare bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca buna, n-a ramas nici picatura. Negresa a fost facut pe fuga si nimereala, cred ca de aia a iesit asa buna, ca de ziua Vizigotului, cand m-am pregatit si muncit mi-a iesit turtoi :))

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...