FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

vineri, 10 august 2018

Clatitute (pancakes, pentru conformitate)


Hai buna dimineata! Trebe sa va spun de la bun inceput ca poza e mai impresionanta decat reteta, care nici macar nu e cine stie ce reteta ci, ati ghicit, o nimeritura. La noi micul dejun e o treaba de improvizatie de moment, in stricta si directa dependenta cu punctualitatea trezitului de dimineata. Cum azi dimineata m-am trezit lejer cu vreo ora inainte de momentul la care pot spera, eventual, sa faca vreunul din copii ochi, m-am simtit plina de elan si-am zis: clatitute le fac!


(Clatite-s alea mari, romanesti, de se infasoara. Astea-s clatitute. Alea mari de se infasoara se fac multe si se pune familia la infasurat. Sau nu. Astea mici se fac putine, si nu se infasoara. )

....dar sa nu divagam. Am pus la incins tigaia der tefal si pana s-a incins, am purces la grupat rapid ingredientele intr-un castron, respectiv dupa cum urmeaza:
- 2 oua
- 50-60 ml de lapte
- un praf de sare
- un varf de cutit de praf de copt (un varf mic)
- 5 linguri de faina
- cam 60 ml de iaurt de baut
Amu' domniile voastre puteti adauga si zahar in compozitie, insa la noi s-a incetatenit obiceiul de a face clatitele (atat astea cat si alea de infasurat) fara zahar, fiindca oricum punem gem-dulceata pe ele, pe de o parte si, pe de alta parte, fiindca unii ar putea avea ideea sa le mance cu branza sau cascaval....mno, te pui cu gusturile?

Am omogenizat bine compozitia si am pus la copt, cu un linguroi, una cate una, in tigaia unsa cu ulei. Le-am intors pe fiecare cand au inceput sa apara basicute in suprafata clatitei.

Din compozitia asta mi-au iesit vreo 6-7 bucati ca cele din poza, dar asta mi-a si fost intentia, sa iasa fix de-un mic dejun ca dupa ce se racesc oricum nu le mai baga nimeni in seama.

De acuma eu deja bausem cafeaua in liniste, tineretul se trezise si dadea tarcoale, i-am pus la masa, le-am dat la indemana si niscai borcane cu dulceata, respectiv de afine, de dovlecel si un borcan cu jeleu de zmeura+visine si i-am indemnat sa consume. Au consumat si au apreciat corespunzator. Subsemnata a consumat cu unt si miere, combinatia asta merge brici langa cafeluta. Nu, cu sirop de oricare fel nu mananca nimeni minunatiile astea la noi in casa.

Zi frumoasa si we de exceptie, Boieri Dumneavoastra!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...