FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

miercuri, 18 aprilie 2018

Briose cu dulceata de dovlecel

Foarte pe scurt, ca pe lung n-avem timp. Oricum cred ca sa scriu reteta imi ia mai mult decat mi-a luat sa o fac :)).
Asadar, luni seara, cu jumatate din efectivul de progenituri plecat si jumatate facand mofturi pe acasa, s-a decis ca meniul pentru cina va contine snitele cu "humusel" si castraveti acri (pentru unii) respectiv "salata de sfleca" pentru altii.

S-a trimis, asadar, sotul din dotare dupa naut, cu textul ca "lasa ca oricum mai erau si altele de cumparat". In acest timp au fost abuzate file-urile de carne si au fost efectuate snitelele. Pana am terminat eu cu supravegheat cele 2 tigai in care le prajeam, viteazul tatic nu doar ca s-a intors de la cumparaturi, dar a si preparat humusul impreuna cu Pimpesa. Si nu doar atat, hai ca sa va uimesc total: si-au curatat singuri usturoiul!!! Lucru mare, ascultati-ma pe mine!

Si-acuma vine momentul cheie: in timp ce sotul spala vasele ca nu suporta sa vada chiuveta plina mi-am dat seama ca n-am desert. Am uitat complet ca omu' luase croissante cand a fost dupa humus. Asa ca m-am apucat scurt sa fac ce fac eu cel mai repede, si anume briose. Nici macar n-am consumat timp intrebandu-ma cu ce, raspunsul a venit rapid, in persoana borcanului cu dulceata de dovlecel de pe masa. Am aruncat, asadar, intr-un castron (in timp ce somam sotul sa aprinda cuptorul ala odata) urmatoarele:
- 1 ou
- 2 cesti (cani, cupe, cups, you know) de faina
- 1 praf de sare
- 1 plic de praf de copt
- 100 ml lapte
- 100 ml ulei
- 100 ml smantana lichida
- 1 borcan de 400 ml (sau sunt grame?) dulceata de dovlecel

.... (sper ca n-am uitat nimic, asta0mi zic si acum cnad scriu si mi-am zis si atunci cand gateam....) N-am pus zahar gandundu-ma ca dulceata face toata treaba si bine am facut, asa a fost.

Am amestecat toate cele mai putin dulceata pana la o relativa omogenizare, dupa care am adaugat si dulceata, am amestecat-o si pe ea si am umplut, in mod absolut relativ egal, 12 forme de briose. Mda, alea colorate de silicon, le stiti Domniile Voastre. Aici sunt pozate dupa copt si oricum poza e jalnica fiindca lumina e jalnica si umbra bucatarului (nu la Cozia) e evidenta.



Numa' bine cat am mancat s-au copt briosele. Cam 25 min la foc mediu, dar pe verificatelea cu scobitoare.

Bune, f bune, aluatul fara zahar face un contrast fain cu bucatile de dovlecel din dulceata care aduc un pic la gust si consistenta cu ananasul dar sunt, desigur, mult mai savuroase.

Na, ca facui si briose cu dulceata de dovlecel. Mai fac.

Seara frumoasa, Boieri Dumneavoastra!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...