FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

sâmbătă, 9 aprilie 2011

Vinerea de om al muncii

Ca orice om al muncii bucuros ca e vineri, simtindu-ma eu ieri obosita si usor depresata - fara vreun motiv anume - intre un drum la piata dupa legume si un drum la banca dupa o scrisoare de garantie, mi-am planuit dupa amiaza terapeutica.
Asa ca m-am scapat in bucatarie si-am savarsit:
- o ciorba de vitel cu multe legume
- un sos de carne tocata ce-si asteapta afirmarea maine seara intr-o lasagna,
- o mancare cu stevie, morcovi si orez - care a fost vanduta Vizigotului drept "orizotto cu spanac si morcovi"
- briose cu morcovi si variate decoratiuni Vizigotesti
- supa de baza de vita (produs rezidual  care a fost congelat pentru a fi utilizat cu succes in alte minuni )

La sfarsitul serii, am decorat cu Vizigotul briosele, cu sos de ciocolata, frisca, acadele zdrobite, perle argintii de zahar, glazuri multicolore si, obositi morti dar extrem de relaxati, am mers la culcare cu sufletele implinite. Ce relaxare mai relaxanta decat sa te murdaresti si-n albul ochilor cu un sos de ciocolata aromat cu scortisoara? In plus, mai detineam si un frigider destul de plinutz de mancare, dulciuri pe alese si o bucatarie devastata....Trai pe noi!

Vi le povestesc pe toate rand pe rand insa, pentru ca acum nu dispun de camera foto - plecata in tari straine cu Vizigotul 'al batran - pentru azi doar ciorba, pe care oricum nu prea o pozez, caci, cu ceva variatiuni, mi se pare ca toate ciorbele arata cam la fel....

Asadar, pentru o Ciorba de vitel cu multe legume  aveti nevoie de:
- o bucata de rasol de vitel de aproximativ 800 grame - 1 kg
- 3-4 morcovi maricei
- 3-4 fire de praz de 30 cm lungime, partea alba adica
- 2 cepe
- o telina cat pumnul copilului (copilului meu de 6 ani jumate, daca are 20 ani copilul, adaptati!)
- 3-4 pastarnaci
- un pumn de boabe de mazare (congelate am avut eu)
- un dovlecel de marime medie
- 3 legaturi de loboda proaspata si buna
- 3 legaturi de leustean verde
- 2 linguri de bulion de ardei (as fi pus si ardei, dar nu-s de sezon....)
- 500 ml de zeama de prune verzi (de la sticla, de asta vara)
- 3 oua pt dres ... busuiocul la final  :)
- sare

Am pus rasolul la fiert intr-o oala cu vreo 4 litri de apa, cu sare, am adus la clocot si am curatat bine bine spuma rezultata. Apoi am lasat la fiert la foc maricel inca aproape o ora pana a inceput sa cada carnea de pe os. Pentru ca nu voiam o ciorba foarte concentrata, am injumatatit zeama. O parte a ramas in oala de ciorba, impreuna cu carnea de pe oase, cealalta parte a fost mutata intr-o oala vecina, impreuna cu oasele, pentru a-si gasi afirmarea ca supa de baza: am adaugat un morcov, o telina mica, un pastarnac si-o ceapa, 3-4 catei de usturoi, un praf de rozmarin si 4-5 boabe de piper. Le-am lasat la fiert la foc mic pana ce cantitatea de zeama s-a redus la jumatate. Am strecurat, am racit, am portionat in cutii de plastic de 100 ml si am pus la congelator. Este absolut grozava pentru risotto, sosuri si...ce va mai trece prin cap. O foarte buna solutie pentru a evita tentatia adaugarii de cuburi de concentrat de supa si condimente in mancaruri.

Sa ne intoarcem la ciorba noastra. Am completat oala cu apa fierbinte, am adus iar la fiert si am adaugat morcovul, telina, ceapa, prazul si pastarnacul tocate marunt si bulionul de ardei. Le-am lasat cam 10 minute la fiert, apoi am venit randul boabelor de mazare si dovlecelului. Dupa inca vreo 10 minute de fiert, am adaugat acritura de prune (pe gustate), am dres de sare, am adaugat loboda, am mai lasat sa fiarba un pic, si am adaugat leusteanul tocat marunt....Aveam 4 legaturi, initial voiam sa pun doar doua dar mirosea asa divin ca am tocat-o si pe a treia.....ma uitam asasin si la a patra legatura dar, dupa o indelunga chibzuinta, am iertat-o, pe considerentul ca voiam ciorba cu leustean si nu leustean cu ciorba......
Am mai lasat pe foc cat mi-a trebuit sa bat spuma cele 3 oua, le-am adaugat si pe acestea si dupa inca 5 minute am inchis focul.

Asta fuse ciorba, Boieri Dumneavoastra. Buna si aromata de la cele multe legume, racoritoare de la acritura, parfumata de la divinul leustean! Mi-am jurat ca nu mai intru in iarna fara provizii substantiale de leustean uscat   de mine, sa am pana vine cel crud si bun.

Acusi va las, ca tre sa duc Vizigotul la ora de dans...Revin mai incolo sau maine cu restul povestilor despre vinerea noastra relaxanta.

We placut si odihnitor va doresc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...